سازمان ملل:

همه گیری کرونا، خطر خودکشی در دنیا را افزایش داده است

یک آژانس بهداشتی سازمان ملل در گزارشی هشدار داد: همه گیری کرونا، فاکتورهای خطرزا در اقدام به خودکشی را در نقاط مختلف جهان افزایش داده است.

همه گیری کرونا، خطر خودکشی در دنیا را افزایش داده است

 دفتر سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ایالات متحده هشدار داد که پیشگیری از خودکشی باید پس از ۱۸ ماه از همه گیری کووید-۱۹ در اولویت قرار گیرد.

مطالعات نشان می دهد که بحران جهانی همه گیری، عوامل خطرزای مرتبط با رفتارهای خودکشی همچون از دست دادن شغل، آسیب دیدن یا مورد سوء استفاده قرار گرفتن، اختلالات بهداشت روان و موانع دسترسی به مراقبت های بهداشتی را تشدید کرده است.

رئیس واحد سلامت روان در سازمان بهداشت پان آمریکن (PAHO) گفت: خودکشی یک مشکل فوری در حوزه بهداشت عمومی است و پیشگیری از آن باید یک اولویت ملی باشد. ما برای پایان دادن به این نوع از موارد مرگ و میر به اقدامات مشخصی از تمامی عناصر جامعه نیاز داریم و دولتها باید یک راهکار جامع ملی برای بهبود خدمات مراقبتی و پیشگیری از خودکشی ایجاد و در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

در سطح جهان از هر ۱۰۰ مورد مرگ، یک نفر به دلیل خودکشی جان خود را از دست می دهد و اقدام به خودکشی پس از تصادفات جاده ای، بیماری سل و خشونت بین فردی، چهارمین علت اصلی مرگ در بین جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، سالانه تعداد افرادی که بر اثر اقدام به خودکشی جان خود را از دست می دهند نسبت به ویروس HIV، مالاریا، سرطان سینه یا از جنگ و قتل بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها