ارسال واکسن،کمک آمریکا به کشورهای منطقه

در حالی که پاکستان به دلیل شیوع گونه «دلتا» با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، دولت آمریکا روز جمعه اول مرداد اعلام کرد که سه میلیون دز واکسن مدرنا را به آن کشور ارسال خواهد کرد.

ارسال واکسن،کمک آمریکا به کشورهای منطقه

یک مقام کاخ سفید به صدای آمریکا گفت، دزهایی که از طریق برنامه کواکس سازمان ملل متحد ارسال شده، علاوه بر ۲.۵ میلیون دز واکسن مدرنایی است که قبلا به این کشور اهدا شده است.

کارزار واکسیناسیون ملی پاکستان تا حد زیادی به واکسن های چینی متکی بوده است، اما کمک‌های مالی ایالات متحده آمریکا به مقامات کمک خواهد کرد تا بر کمبودهای خود در رابطه با واکسیناسیون عمومی غلبه کنند.

این مقام کاخ سفید گفت که دولت آمریکا «مفتخر است که می تواند این واکسن های ایمن و مؤثر را به پاکستانی ها برساند.» او افزود: «ما این دزها را با هدف کسب امتیاز با آنها سهیم نشده‌ایم و اهدای واکسن، با هیچ تعهدی همراه نیست و هدف، نجات جان مردم است.»

پاکستان از اعلامیه کاخ سفید استقبال کرد. زاهد حافظ چودری، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، به صدای آمریکا گفت: «اهدای این واکسن‌ها به تسریع روند واکسیناسیون در پاکستان منجر خواهد شد.»

او همچنین گفت: «این حرکت قابل توجه، بخشی از کمک مداوم ایالات متحده آمریکا به پاکستان برای حمایت از اقدامات پیشگیرانه در رابطه با همه‌گیری کووید-۱۹ است.»

واشنگتن در حال حاضر نزدیک به ۵۰ میلیون دلار به اسلام آباد برای کمک به مقابله با کووید-۱۹ کمک کرده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها