جنگل دالخانی و اجاره ویلا در رامسر

یکی از زیباترین جنگل های ایران، جنگل سحرانگیز دالخانی‌ست که در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر دلبری می‌کند.

جنگل دالخانی و اجاره ویلا در رامسر

 به نقل از سایت کارناوال جنگلی نیمه کوهستانی که در ارتفاعات کوهستان البرز و در مسیر جاده ییلاقِ جنت رودبار واقع شده است و گردشگران را به سوی خود می‌خواند. جنگل دالخانی در ارتفاع 800 متری از سطح دریا قرار دارد و با 600 هزار مترمربع مساحت، یکی از جاذبه‌های نسبتا بکر شهر رامسر به شمار می‌آید. دالانی بهشتی با پوشش متراکم جنگلی و مه‌های غلیظ که در انتهای مسیر شما را به ییلاق‌های تماشایی اکراسر،‌ گرسماسر و جنت رودبار می‌رساند. 

داستان جنگل دالخانی، داستان مسیری بهشتی‌ست که شما را از دل روزمرگی‌ها بیرون می کشد و طبیعت بکر و مه آلود شمال ایران را پیش پای‌تان می گستراند. جایی که مه در بیشتر مسیر به مانند حریری سپید شما را در بر می‌گیرد و پیچ‌های تودرتوی جاده، رویای بهشت را برای‌تان تعبیر می‌کند. دالخانی، این جنگل سرسبز و انبوه به مانند دالانی از درختان سر به فلک کشیده دست شما را می‌گیرد و در نهایتِ زیبایی غرق می‌کند. جاده‌ای سحرانگیز که هر لحظه، جلوه‌ای تازه از طبیعت بکر خود را در برابرتان به نمایش می‌گذارد و شما را به وسوسه دیدن زیبایی‌های بیشتر، تا انتهای مسیر می‌کشاند. 

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تفریح‌هایی که در جنگل دالخانی انجام می‌شود جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی است. برای جنگل‌نوردی در دالخانی، تورهای متعددی برگزار، و بسته به راهنمای گروه، مسیرهای متفاوتی برای پیمایش جنگل و کوه انتخاب می‌شود. اگر شما هم به این فعالیت علاقه دارید، توجه داشته باشید که هرگز این کار را بدون تجربه قبلی، بدون راهنمایی راهنمایِ آشنا به منطقه و بدون تجهیزات و وسایل لازم انجام ندهید.

اجاره ویلا در رامسر

در ابتدای جاده جنگل دالخانی و همچنین در انتهای مسیر در روستاهای گرسماسر و جنت رودبار، می‌توانید اتاق یا ویلا کرایه کنید و شب آنجا بمانید. در مسیر جنگل نیز تعدادی کلبه جنگلی وجود دارد که می‌توانید برای شب‌مانی از آن استفاده کنید. همچنین در جای جای شهر رامسر و تنکابن نیز می‌توانید خانه یا ویلا بگیرید یا از هتل‌ها و سوئیت‌های مختلف استفاده کنید. با توجه به نوع جنگل، سرمای شب و وجود حیوانات وحشی مانند شغال و همچنین حشره‌های مختلف، به شما توصیه می‌کنیم که تا جای ممکن از کمپ زدن در این مکان خودداری کنید؛ به ویژه اگر با خانواده به این جنگل سفر می‌کنید. همچنین برای اجاره ویلا می توانید به صفحه اجاره ویلا در رامسر مراجعه نمایید.

امکانات: در مسیر جنگل نیز کلبه‌ها، دکه‌ها و رستوران‌های مختلفی به چشم می‌خورند که می‌توانید در آنها غذا بخورید یا از آنها برای پیک‌نیک استفاده کنید. 

2

بهترین فصل سفر به جنگل دالخانی

رامسر از آن شهرهایی‌ست که هر زمان از سال، می‌تواند مقصد خوبی برای سفر باشد. جنگل دالخانی هم از این قاعده جدا نیست و هر موقع از سال جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارد. 

بهار: جوانه‌های سبز بهاری، مه و نم نم باران، شکوفه‌های ریز گل‌ها که در گوشه گوشه زمین به چشم می‌خورند، از زیبایی‌های بهار دالخانی هستند. 

تابستان: هوای شرجی و نفسگیر تابستان رامسر را پشت سر بگذارید و از هوای خنک و فرح‌بخش دالخانی لذت ببرید. 

پاییز: نقش زیبای پاییز، به دالخانی نیز می‌رسد و آن را غرق در رنگ‌های شگفت‌انگیز خود می‌کند. این زمان از سال، هوا به نسبت در جنگل سرد است و باران‌های مداوم باعث لغزندگی جاده و گل شدن زمین می‌شود. بنابراین با تجهیزات کافی به دل جنگل بزنید. 

زمستان: زمستان‌های دالخانی سرد است؛ اما مگر می‌شود از منظره حیرت انگیز سپید برف روی درختان سر به فلک کشیده دست کشید و از زیبایی‌های بی حد و حصر آن لذت نبرد.

این جنگل یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های رامسر به حساب می‌آید. یکی از بکرترین و زیباترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران است.  از محبوب‌ترین مناطق جنگل‌نوردی ایران است. در انتهای مسیر این جنگل به تعدادی از روستاها و ییلاق‌های محبوب رامسر می‌رسید که می‌توانند رنگ تازه‌ای به سفر شما ببخشند.

جاده جنگل دالخانی

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تفریح‌هایی که در جنگل دالخانی انجام می‌شود جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی است. برای جنگل‌نوردی در دالخانی، تورهای متعددی برگزار، و بسته به راهنمای گروه، مسیرهای متفاوتی برای پیمایش جنگل و کوه انتخاب می‌شود. اگر شما هم به این فعالیت علاقه دارید، توجه داشته باشید که هرگز این کار را بدون تجربه قبلی، بدون راهنمایی راهنمایِ آشنا به منطقه و بدون تجهیزات و وسایل لازم انجام ندهید.

3

راه های رسیدن به جنگل دالخانی

آدرس: استان مازندران، 30 کیلومتری جنوب شرق شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی

برای رسیدن به جنگل دالخانی باید به سمت شرق رامسر حرکت کنید تا به سه راهی جنت رودبار برسید. سه راهی را به داخل (سمت راست) بپیچید و راه را ادامه دهید. کم کم جنگل دالخانی پیش چشمان شما نمایان می‌شود. توجه داشته باشید که مسیر جنگل دالخانی در بیشتر قسمت‌ها شیب رو به بالایی دارد پس بهتر است پیش از حرکت، وسیله نقلیه خود را به طور کامل چک کنید تا دچار مشکل نشوید. 

نکته

در برخی روزهای سال ممکن است از شما بابت ورود به جنگل دالخانی مبلغی به عنوان ورودی دریافت شود. این مبلغ، عدد مشخصی ندارد و بسته به فصل سفر و شلوغی شاید تغییر کند.

همچنین برای خرید بلیط هواپیما نیز میتوانید از طریق سایت کارناوال اقدام کنید. برای مثال میتوانید مسیر پر تردد بلیط تهران مشهد را به آسانی از این سایت رزرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها