آَشنایی با قوانین جدید مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و کار

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج و مهاجرت کاری به کانادا از جمله راه های ورود به کانادا می باشد. افرادی که با شهروندان کانادایی ازدواج نمایند می توانند جهت ورود به کانادا و زندگی در این کشور اقدام کنند.

آَشنایی با قوانین جدید مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و کار

آَشنایی با قوانین جدید مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و کار

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج و مهاجرت کاری به کانادا از جمله راه های ورود به کانادا می باشد. افرادی که با شهروندان کانادایی ازدواج نمایند می توانند جهت ورود به کانادا و زندگی در این کشور اقدام کنند. اخذ تابعیت کانادا از طریق ازدواج در یک مرحله انجام نمی شود و افرادی که با شهروندان کانادا ازدواج می کنند پاسپورت و تابعیت کانادا در بدو ورود داده نمی شود. بلکه این افراد ابتدا با ویزای یک بار ورود وارد خاک کانادا می شوند و سپس جهت دریافت کارت PR اقدام می کنند.  

مهاجرت کاری به کانادا نیز از دیگر راه های اخذ اقامت کانادا می باشد. مهاجرت کاری به کانادا از طریق روش های متنوعی امکان پذیر است. برخی از این رشو های نیازمند داشتن جاب آفر و برخی بی نیاز از آن می باشند. مهاجرت کاری کانادا یکی از محبوت ترین روش های اخذ اقامت کانادا می باشد. سالیانه افراد زیادی از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند.

 

b6f09da0-10ad-4376-86ff-8ecae1095dee

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج 2021

مطابق قوانین مهاجرت کانادا،متقاضیانی که شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را داشته باشند ابتدا با ویزای یک با ورود وارد کانادا می شوند. این افراد سپس با مراجعه به مراکز سرویس کانادا و ارائه مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت PR اقدام می کنند. مدت زمان صدور کارت پی آر برای این افراد حداکثر دو ماه می باشد. دریافت کارت پی آر کانادا به منزله اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. افرادی که موفق به دریافت اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج می شوند از همه حقوق شهروندی کانادا به جز حق رای برخوردارند. این افراد می توانند در کانادا کار و تحصیل نمایند. دریافت وام دانشجویی، بیمه رایگان، افتتاح حساب بانکی، دریافت کردیت کارت و یا تسهیلات بانکی از دیگر خدمات ارائه شده به این افراد می باشد.

مطابق قوانین مهاجرت و اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج، در صورتی که این افراد موفق نشوند در طول 5 سال به مدت 3 سال در کانادا زندگی کنند، کارت پی آر آنها به مدت 5 سال دیگر تمدید می گردد و فرصتی مجدد در این خصوص به افراد داده می شود. متقاضیانی که موفق به دریافت تابعیت و پاسپورت کانادایی می شوند حتی در صورت عدم حضور در کانادا، شهروندی آنها محفوظ خواهد ماند. متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و همچنین اسپانسر ازدواج باید هر کدام به صورت جداگانه، شرایط این برنامه اقامتی را مطابق قوانین کانادا داشته باشند.

 

شرایط متقاضی اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج

متقاضی اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج باید شرایط زیر را داشته باشد.

متقاضی اسپانسر شونده باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

متقاضی باید استقلال مالی داشته باشد.

متقاضی باید حداقل برای مدت 2 سال با فرد اسپانسر زندگی کند.

 

شرایط اسپانسر کننده یا شهروند کانادایی

باید مقیم دائم  PR و یا سیتیزن کانادا باشد

حداقل 18 سال سن داشته باشد.

تمکن مالی جهت پشتیبانی از همسر خود را داشته باشد.

اسپانسر کننده نباید در زمان درخواست اسپانسری همسر، شریک و یا همسر دیگری داشته باشد.

اسپانسر کننده نباید در 5 سال گذشته ازدواج کرده باشد.

اسپانسر کننده باید متعهد گردد هزینه و مخارج همسر خود را تامین نماید.

 

با توجه به سخت شدن برنامه های مهاجرتی کانادا، برخی از متقاضیان درخواست اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج صوری را دارند. این افراد باید به این نکته توجه نمایند که مطابق قوانین مهاجرت کانادا، ازدواج صوری که تنها برای گرفتن اقامت کانادا صورت می گردد، روشی غیر قانونی برای مهاجرت به کانادا می باشد و مجازاتی را در پی خواهد داشت. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری، منجر به باطل شدن اقامت و جریمه هایی مالی و 5 سال زندان را برای هر دو طرف خواهد داشت.

 

f4c1d9e0-c14f-4e3f-8165-188d678b617d
 

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا از روش های اقتصادی و مناسب مهاجرت به کانادا می باشد. مهاجرت به کانادا از طریق کار، سالانه تعداد زیادی از ویزاهای کانادا را به خود اختصاص داده است. مهاجرت کاری به کانادا از راه های متنوعی امکان پذیر است. یکی از راه های مهاجرت کاری به کانادا، اخذ ویزای کار می باشد. متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا باید با دریافت پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی جهت دریافت ویزای کار تشکیل پرونده دهند.

با توجه به محدودیت پیشنهادهای کاری، یکی از راه های آسان دریافت ویزای کاری کانادا تحصیل در کانادا می باشد. متقاضیان تحصیل در کانادا می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی، بدون داشتن جاب آفر جهت گرفتن ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنند. همچنین افراد متاهل، در صورتی که یک نفر جهت تحصیل در کانادا اقدام کند، همسر دانشجو نیز می تواند جهت ویزای کار کانادا اقدام کند.

یکی دیگر از روش های مهاجرت کاری به کانادا، برنامه های اقامتی اسکیل ورکر می باشد. کانادا دارای برنامه های اقامتی کاری متنوعی می باشد. هر ایالت به صورت جداگانه دارای برنامه های مهاجرت کاری (اسکیل ورکر) می باشد. متقاضیان اخذ اقامت کانادا از طریق کار در صورت داشتن شرایط برنامه ای اسکیل ورکر، می توانند جهت مهاجرت و اخذ اقامت از این طریق اقدام کنند.

شرایط برنامه های اسکیل ورکر ( مهاجرت کاری کانادا)، متفاوت می باشد. اکثر برنامه های اقامت کاری کانادا بر اساس فاکتورهای: سن، تحصیلات، سابقه کار و مدرک زبان امتیاز بندی شده است. یکی دیگر از فاکتورهای مورد نیاز در برخی از برنامه های مهاجرت کاری کانادا، داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری می باشد.

 

c7918db9-dda8-43ff-bd5e-2f5fc55e3046
 

برنامه مهاجرت کاری فدرال کانادا

این برنامه اقامتی که به نام اسکیل ورکر فدرال شناخته شده است، یکی از سریع ترین و محبوت ترین برنامه های اقامتی کانادا می باشد. صدور دعوتنامه مهاجرتی از طریق این روش به صورت ماهانه انجام می گردد. مدت زمان صدور ویزا برای این برنامه مهاجرت کاری، حداکثر ظرف مدت یک سال می باشد. امتیاز بندی برنامه مهاجرتی کاری فدرال کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری انجام می گردد.

 

شرایط برنامه مهاجرت کاری کانادا از طریق اسکیل ورکر فدرال

متقاضیان مهاجرت کاری کانادا از طریق برنامه اقامت فدرال باید شرایط زیر را در فاکتورهای سن، تحصیلات، سابقه کار و مدرک آیلتس داشته باشند.

حداکثر سن متقاضی: 33 سال

حداقل سابقه کار: 3 سال

مدرک تحصیلی: حداقل فوق لیسانس

نمره مدرک زبان: شنیداری8   ،گفتاری  ، خواندن7  ،  نوشتاری7

افرادی که از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند از ابتدا کارت PR، دریافت می کنند. این افراد می توانند در کانادا، کار و تحصیل نمایند و از همه حق و حقوق شهروندی کانادا برخوردار باشند. بیمه رایگان، استفاده از تسهیلات بانکی و غیره نیز از دیگر خدمات دریافتی این افراد می باشد. متقاضیان اقامت کاری کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا پس از 3 سال زندکی در کانادا می توانند جهت دریافت تابعیت و پاسپورت کانادا اقدام کنند.

 

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن با سالها تجربه موفق در پرونده های ویزای تحصیلی ، ویزای کاری کانادا، سرمایه گذاری و توریستی کانادا آماده ارائه خدمات مهاجرتی و اقامتی کانادا می باشد. متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت موسسه یوکن و تماس از طریق تلفن های درج شده در آن، جهت دریافت مشاوره و ارزیابی شرایط خود اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها