نانوایی ها و قنادی ها تا پایان تعطیل می شوند؟

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نشانه های جدید از خیز کرونا در تهران، در عین حال بر لزوم اعمال پروتکلهای سخت گیرانه تر برای دو هفته آینده در فرودگاههای تهران تاکید و از اجبار مدارس غیرانتفاعی برای حضور دانش آموزان انتقاد کرد.

نانوایی ها و قنادی ها تا پایان تعطیل می شوند؟

علیرضا زالی در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا گفت:

ما به مشاغل فشار می آوریم که پروتکل ها را رعایت کنند اما اگر تجمعی اتفاق بیفتد و از آن غافل شویم، قطعا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود. در بحث عید نوروز و الگوی کسب و کار این ایام باید برنامه ریزی دقیقی را تدوین کنیم. هم در تهران و هم در کشور بحث نانوایی ها باید مورد توجه قرار گیرد. نان قوت غالب مردم است و مردم با تواتر بیشتری به نانوایی ها مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: در صنایع صنعتی نان، ابتلا به این بیماری بسیار کم است. در فرایند پخت بخشی از میکروب از بین می رود یا تضعیف می شود اما در مرحله بعد فردی که نان را توزیع می کند و کسی که آن را می گیرد در این مرحله خطر وجود دارد. اگر بار دیگر در خانه و در مکروفر نان گذاشته شود قطعا بهتر خواهد بود. اما بخشی از مردم ماکروفر ندارند و برای شیرینی ها نیز اصلا امکان حرارت دهی مجدد وجود ندارد؛ لذا باید توجه ویژه ای در بحث نان داشته باشیم. بی تردید گروه نانوایی ها و قنادی ها باید در جلسه ای مشترک توجیه شوند و موارد لازم به آنها گوشزد شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها