نوع جدید کرونا بیشتر این افراد مبتلا می کند

مطالعات جدید پژوهشگران کالج امپریال لندن نشان می دهد نوع جدید و جهش یافته کرونا می تواند به سادگی کودکان را مبتلا کرده و بر خلاف نوع قبلی این ویروس، کودکان نیز در معرض خطر بالا قرار دارند.

نوع جدید کرونا بیشتر این افراد مبتلا می کند

به تازگی نوع جدید و جهش یافته ای از ویروس کرونا در کشورهایی مانند انگلستان و آفریقای جنوبی مشاهده شده است که به نظر می رسد قدرت واگیر بیشتری نسبت به نوع قبلی آن داشته و همچنین خطر مرگ و میر ناشی از این ویروس، بیشتر است. به تازگی پژوهشگران دریافتند که  ویروس کرونای جدید ممکن است کودکان را به راحتی آلوده کند.

کودکان به همان اندازه که بزرگسالان در خطر قرار دارند، نسبت به نوع جدید ویروس کرونا، آسیب پذیر هستند. بنابراین با توجه به الگوی اختلاط آنها  و عدم رعایت بسیاری از پروتکل های بهداشتی برای کودکان،  انتظار می رود که کودکان بیشتری به کرونا آلوده شوند.

بررسی های پیشین نشان می داد که کودکان از مقاومت مناسب تری در برابر ویروس کرونا برخوردار هستند و خطر ابتلا به کووید ۱۹ در کودکان کمتر از سایر گروه های سنی است. دلیل این موضوع نیز چنین عنوان شده است که  بدن و سیستم ایمنی  کودکان،  گیرنده ACE2 کمتری به نسبت بزرگسالان دارند. این گیرنده ها درگاه های ورودی محسوب می شوند که ویروس برای ورود به سلولهای بدن انسان از آن ها استفاده می کند.

در همین راستا تیمی از پژوهشگران گروه مشاوره ای تهدیدات ویروس های تنفسی جدید و نوظهور (NERVTAG) در حال پیگیری و مطالعه رفتار این نوع جهش یافته ویروس هستند.

به گفته دانشمندان، ظهور نوع جهش یافته سارس کووید ۲ ، تا ۷۰ درصد بیشتر از نوع پیشین این ویروس دارای قدرت انتقال است. در این رابطه پروفسور وندی بارکلی ، از پژوهشگران  کالج امپریال لندن ، گفت که به نظر می رسد جهش در ویروس کرونا  باعث سهولت در شکستن درگاه های گیرنده ACE2 شده است.

وی در توضیح توضیح این مساله عنوان کرد: در نتیجه شرایط فوق، کودکان به همان اندازه که بزرگسالان در خطر قرار دارند، نسبت به نوع جدید ویروس کرونا، آسیب پذیر هستند. بنابراین با توجه به الگوی اختلاط آنها  و عدم رعایت بسیاری از پروتکل های بهداشتی برای کودکان،  انتظار می رود که کودکان بیشتری به کرونا آلوده شوند.

این موضوع در حالی عنوان می شود که واکسن هایی مانند فایزر و مدرنا موفق به دریافت تاییدیه بهداشتی برخی کشورهای جهان شده و واکسیناسیون سراسری در این کشورها آغاز شده است. به همین دلیل بررسی تاثیر این واکسن ها روی نمونه جهش یافته ویروس کرونا دارای اهمیت بسیار زیادی است.

بررسی های انجام شده روی بیماران مبتلا به نوع جدید کرونا نشان می دهد که علاوه بر سه علامت شایع کووید ۱۹ شامل تب ، سرفه خشک و از دست دادن حس بویایی و چشایی ، هفت علامت دیگر با این نوع جهش یافته  از ویروس کرونا مرتبط هستند. در حال حاضر عنوان می شود در کنار موارد فوق، نسبت به این علائم هشیار باشید. این علائم عبارتند از:  خستگی ، از دست دادن اشتها، سردرد ،  اسهال، سردرگمی ذهنی و دردهای عضلانی.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها