این علائم و نشانه ها خبر از ابتلای شما به ویروس کرونا می دهد!

بیماری کووید ۱۹ از زمانی که همه گیر شد، اسرار زیادی از خود عیان کرده است. گزارش های متعدد از گوشه و کنار جهان حاکی از این حقیقت است که این بیماری مرموز نشانه ها و عوارض عجیبی را بروز می دهد.

این علائم و نشانه ها خبر از ابتلای شما به ویروس کرونا می دهد!

ویروس کرونا علاوه بر نشانه های رایج، دارای علائمی غیرعادی است اعم از تبخال، لب های ترک خورده و خشک، وزوز گوش، سنکوپ، زخم شدن زبان یا درد زبان است که شناسایی آن ها می تواند در تشخیص بیماری و پیشگیری از گسترش آن کمک کند. ویروس کرونا از زمانی که همه گیر شد، اسرار زیادی از خود عیان کرده است. گزارش های متعدد از گوشه و کنار جهان حاکی از این حقیقت است که این بیماری مرموز نشانه ها و عوارض عجیبی را بروز می دهد.

با توجه به پروتکل های بهداشتی و فاصله گیری های فیزیکی که برای پیشگیری از این بیماری در نظر گرفته شده، اما بیماری کرونا همچنان انسان را غافلگیر می کند. بنابراین باید مراقب سایر موارد مرتبط با این بیماری و علائم عجیب آن نیز باشیم.

گفتنی است که نشانه های ویروس کرونا از جمله علائمی مانند تب، سرفه های خشک، تنگی نفس و از دست دادن بویایی و چشایی بسیار با اهمیت هستند. از آن جهت که لیست علائم شاخص این بیماری بسیار طولانی است نباید از هیچ یک از آنها غافل شد. قابل توجه است، بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند ظاهرا علائمی ندارند.

بررسی های یک نظر سنجی از بازماندگان بیماری کووید ۱۹ که توسط دکتر ناتالی لمبرت (Natalie Lambert) پژوهشگر دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا انجام شده است، نشان می دهد که تقریبا این افراد ده ها علامت ویروس کرونا را تجربه کرده بودند. در این بررسی هزار و ۶۰۰ نفر تجربیات خود از علائم بیماری کرونا را توصیف کرده اند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «بسیاری از بازماندگان بیماری کووید ۱۹ اعلام کردند که از علائم طولانی مدت این بیماری رنج بردند.» در اینجا به هفت مورد از غیر منتظره ترین علائم ویروس کرونا اشاره می کنیم که عبارت اند از تبخال، لب های ترک خورده و خشک، وزوز گوش، سنکوپ، زخم شدن زبان یا درد زبان، بوهایی که فرد بیمار ممکن است به طور تصادفی حس کند اما به طور واقعی در محیط وجود ندارد و همچنین لکه هایی که در میدان دید بیمار به صورت شناور ظاهر می شود.

یک علامت دیگر که سی و یک نفر از هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از آن خبر دادند، بی هوشی موقتی در اثر کاهش جریان خون در مغز است. به طور کلی این علائم خاص تا کنون خیلی در نظر گرفته نشده و مهم جلوه نکرده اند. اما از آن جهت که بیماری کرونا شیوع بسیار سریعی داشته و آسان از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و تقریبا بیش از نیمی از بیماران بدون هر گونه علائم بیماری، به آن مبتلا شده و آزمایششان مثبت بوده و به سهولت بهبود پیدا می کنند باید نسبت به گسترش آن توسط این بیماران هشیار بود.

شناسایی و آگاهی از این علائم جدید می تواند کمک کند تا افراد بیشتری نسبت به این بیماری مرموز آگاه تر و هوشیارتر عمل کرده و با مشاهده آن به دکتر مراجعه کرده و یا قرنطینه شوند تا به این ترتیب  از گسترش بیماری کرونا جلوگیری شود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها