باد، آتش را در "خائیز" گسترش می‌دهد

زاگرس کباب شد

ایران در آتش است!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به پراکندگی آتش، فعلا امکان بررسی یا اعلام وسعت حریق وجود ندارد. علت این آتش‌سوزی نیز به احتمال زیاد عامل انسانی است اما عمدی یا غیرعمدی بودن آن هنوز مشخص نیست. با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و پراکندگی آتش‌سوزی، هنوز حریق مهار نشده و وزش باد نیز به گسترش آتش کمک می‌کند.

حجم ویدیو: 1.54M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

فعلا در فصل بهار هستیم، تابستان سختی پیش رو داریم!

در خرداد ماه امسال در هشت استان ایران آتش سوزی رخ داده است! استان های کرمانشاه، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، تهران، فارس و ایلام استان هایی بوده اند که بخشی از جنگل ها و مراتع آنان در آتش سوخته است! در بسیاری از نقاط دیگر کشور نیز همچون گلستان، کاشان، البرز، آذربایجان شرقی و ... هشدار درباره وقوع آتش سوزی داده شده است!

این درحالی است که عامل انسانی علت ۹۵ درصد آتش سوزی ها جنگل ها و مراتع است! اختلافات قومی، اختلافات دامدران و کشاورزان، سهل انگاری گردشگران دلیل اصلی آتش سوزی ها است.

دولت باید وضعیت اضطراری اعلام کند. نیروهای نظامی همچون ارتش و سپاه باید آماده باش باشند و با تجهیزات خود وارد عمل شوند! وضعیت قرمز است.

 

آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه و بویر احمد مهار شد

فرماندار کهگیلویه از مهار آتش در ارتفاعات خائیز این شهرستان خبرداد و البته تاکید کرد که نیرو‌های امدادی برای اطمینان کامل از این خاموشی، در ارتفاعات مستقر خواهند بود.

به گزارش مستقل آنلاین علیرضا اتابک اظهار داشت: ساعاتی پیش شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه فروکش کرده و اکنون هیچ شعله روشنی در این ارتفاعات به چشم نمی‌خورد.

وی با تشریح تلاش‌های صورت گرفته برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه گفت: برای کنترل کامل شروع آتش در امشب، هم‌اکنون حدود ۴۰۰ نیروی انسانی در این ارتفاعات مستقر هستند؛ بالگرد‌ها اکنون در آشیانه گچساران مستقر شده و منتظر شروع فعالیت خود در صورت شروع دوباره آتش در ارتفاعات هستند.

فرماندار کهگیلویه با تاکید براینکه امشب در ارتفاعات خائیز کهگیلویه خواهیم ماند، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که پایان عملیات خاموش‌کردن شعله‌های آتش در این ارتفاعات است و تا پایان کامل آتش‌سوزی احتمالی، مجبور هستیم در منطقه بمانیم.

اتابک افزود: تیم‌های امدادی، آتش‌نشانی، محیط‌زیست، منابع‌طبیعی، هلال‌احمر، سپاه پاسداران، بسیج و نیرو‌های مردمی اکنون در منطقه حفاظت شده خائیز مستقر بوده و باتوجه به شرایط کنونی نیازی به حضور بالگرد‌ها در این ارتفاعات نیست.

وی از مصدوم‌شدن برخی از امدادگران در زمان خاموش‌کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز خبرداد و یادآور شد: پای یکی از تلاشگران جمعیت هلال‌احمر شکسته و معاون فرماندار نیز دچار مصدومیت شده و اکنون در بیمارستان بستری است.

فرماندار کهگیلویه گفت: آتش‌سوزی از اراضی مرتعی واقع در شهرستان بهبهان استان خوزستان شروع شد و متاسفانه خسارات فراوانی را به منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه وارد کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها