اخبار کوتاه از کرونا

آمار ابتلا و قربانیان ⁧کرونا⁩ بیشتر از آمار رسمی است

محسن هاشمی گفت: بر اساس برآوردهای مرکز پژوهش‌های مجلس، آمار ابتلا و قربانیان ⁧کرونا ⁩بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است. این موضوع مورد تأیید وزارت بهداشت هم قرار گرفته است. مسئولان مربوطه با شتابزدگی در رفع محدودیت‌ها، دستاورد دو ماه گذشته را با خطر مواجه نکنند.

آمار ابتلا و قربانیان ⁧کرونا⁩ بیشتر از آمار رسمی است

تعداد مبتلایان کرونا

به گزارش مستقل آنلاین بر اساس آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده در شبانه روز گذشته یک هزار و ۳۴۳ مبتلای جدید شناسایی شده و ۸۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر و فوت‌شدگان به ۵ هزار و ۱۱۸ نفر رسید. تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۵۷ هزار و ۲۳ نفر اعلام شده است.  روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر و جان‌باختگان ۵ هزار و ۳۱ اعلام شده بود. 

تعداد مبتلایان کرونا امروز

تعداد قربانیان و مبتلایان کرونا بیشتر از آمار رسمی است

رئیس شورای شهر تهران گفته است بر اساس برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس و «نظرات متخصصان»، آمار ابتلا به کرونا در ایران «بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است». او که روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین در جلسه علنی شورای شهر تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد که این اختلاف «به صورت کلی مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد».

محسن هاشمی علت تفاوت آمارهای رسمی با آمار واقعی را «تأخیر در اعلام ورود کرونا به کشور و عدم محاسبه قربانیان قبل از آن، عدم وجود امکان تست کافی در کشور و عنوان کردن نام سایر بیماری‌ها نظیر اختلال تنفسی و شبه کرونا به عنوان کرونا» دانسته است.

 تاریخ بازگشایی اماکن مذهبی

حسن روحانی می‌گوید قرار دولت این بود که تاریخ بررسی بازگشایی اماکن مذهبی پایان اردیبهشت بسته باشد اما به درخواست علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، دولت نیز تصمیم خود را عوض کرده و این تاریخ را فعلاً ۱۵ روز جلو کشیده است. 

 مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل است 

وزیر آموزش و پرورش ایران در یک برنامه تلویزیونی گفته است که "وزارت بهداشت اعلام کرده مدارس تا اطلاع ثانوی باید بسته باشند" و هر زمان وزارت بهداشت به آنان بگوید امکان بازگشایی مدارس در ایران وجود دارد. 

مسئول کارگروه آموزش الکترونیک وزارت علوم ایران گفته است که "احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها تا چند هفته آینده بسیار ضعیف است." 

 نامه حقوقدانان و استادان دانشگاه به رئیس قوه قضائیه

تعدادی از حقوقدانان و استادان دانشگاه در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه ایران به تهیه آئین‌نامه‌ای انتقاد کرده‌اند که اجرای آن "سبب از بین رفتن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری می‌شود." آنها نوشته‌اند تهیه پیش‌نویس این آیین‌نامه توسط "بخش‌هایی از قوه قضائیه" و "بدون در نظر گرفتن موازین حقوقی" انجام گرفته است. یکی از مهم‌ترین موارد اختلاف، حق صدور پروانه وکالت است که در آیین‌نامه تازه از کانون وکلا سلب و به قوه قضاییه محول شده است. 

 ریزش دیوار کاخ سعد آباد

تعداد مبتلایان کرونا امروز

 

تعداد مبتلایان کرونا امروزخبرگزاری ایلنا در گزارشی که روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین منتشر کرده، از ریزش «۱۵ متر از دیوار کاخ سعدآباد» خبر داده است. کیا پارسا، مدیر مجموعه سعدآباد علت ریزش دیوار را خراب شدن جوی آب داخل مجموعه اعلام کرده و گفته است این اتفاق به خاطر نم کشیدن دیوار رخ داده و «چنین تهدیدی برای تمام مجموعه سعدآباد وجود دارد».

به زودی مرمت دیوارتخریبی مجموعه سعدآباد آغاز می‌شود

 مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت:

نفوذ آب جوی دلیل تخریب دیوار این مجموعه بوده است. بزودی پس از تعیین پیمانکار از طریق مزایده، روند مرمت دیوار تخریبی آغاز خواهد شد.

اظهارات جدید ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه ۳۰ فروردین بار دیگر گفت، از زمانی که او به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شده، ایران به یک کشور متفاوت تبدیل شده و اکنون فقط به دنبال بقا است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید اگر ایران بخواهد، حاضر است برای کمک به درمان مبتلایان به کرونا، دستگاه‌های کمک‌تنفسی به آن کشور بفرستد.

توییت ظریف خطاب به ترامپ

وزیر امورخارجه ایران در واکنش به ابراز تمایل آمریکا برای ارسال دستگاه‌های کمک‌تنفسی به ایران، در پیامی مدعی شد که «ایران ظرف چند ماه آینده دستگاه‌های کمک‌تنفسی صادر خواهد کرد».

تعداد مبتلایان کرونا امروز

ظریف در توئیتر نوشت:

ترامپ! ایران تا چند ماه آینده دستگاه تنفس مصنوعی صادر خواهد کرد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که از دخالت در امور سایر کشورها دست بردارید. به ویژه کشور من.

باور کنید با هیچ سیاستمدار آمریکایی مشاوره نمی‌کنیم.

ترامپ بامداد یکشنبه مدعی شد: تصاویری از تعداد زیادی کیسه‌های [اجساد] را در تلویزیون نشان می‌دهند. اگر آنها به دستگاه تنفسی نیاز داشته باشند، که دارند، مایلم برایشان ونتیلاتور بفرستم. (ایران) از طاعون پر شده است.

وام کرونایی زنان سرپرست خانوار افزایش یافت

میرزایی، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت:

بنا بر مصوبه دولت ۴ میلیون خانوار  اقشار خاص هستند که  یکی از این‌گروه‌ها زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.

اگر تعداد خانوار این افراد یک نفر باشد آن فرد یک میلیون تومان را دریافت می‌کند اگر تعداد ۲ تا ۳ نفره باشند، ۵۰۰ هزار تومان بیشتر و اگر ۴ نفره یا بیشتر باشند ۱ میلیون تومان اضافه‌تر می‌گیرند.

بیش از نیمی از مردم ایران نگران ابتلا به بیماری کرونا هستند

براساس نظرسنجی ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با موضوع «بررسی دیدگاه شهروندان در خصوص کرونا» که در سطح کشور و به صورت تلفنی در هفته آخر فروردین ۱۳۹۹ انجام شده است، ۶۱.۳ درصد پاسخگویان از ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا بسیار نگرانند.

 

تعداد مبتلایان کرونا امروزبه استناد این نظرسنجی مشکل شهروندان در پرداخت قسط (با فراوانی ۴۳.۴ درصد)، وسواسی‌شدن (با فراوانی ۳۸.۴ درصد)، از دست‌دادن شغل (با فراوانی ۲۷ درصد)، افسردگی (با فراوانی ۲۲.۶ درصد)، تاخیر در پرداخت اجاره‌خانه (با فراوانی ۲۲.۲ درصد) و دعوا و اختلاف بین اعضای خانواده (با فراوانی ۱۶ درصد) از دیگر مشکلات و نگرانی‌های پاسخ گویان در این روزها می‌باشند.

کاهش درآمد بیش از نیمی از مردم در پی شیوع کرونا

نظرسنجی‌های جدید ایسپا نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا موجب کاهش درآمد ۵۰.۷ درصد افراد شده است. 

۴۱.۷ درصد کسب و کارشان تعطیل شده است و ۱۳.۵ درصد شغل‌شان را از دست داده‌اند. 

۲۶.۳ درصد افراد نمونه گفته‌اند وضعیت اقتصادی‌شان تغییری نکرده است. 

 

تعداد مبتلایان کرونا امروزهمچنین ۰.۶ درصد به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت اقتصادی‌شان بهبود یافته است. ۱.۶ درصد پاسخگویان نیز به سایر گزینه‌ها اشاره کرده‌اند.

فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مدارس همچنان مجازی انجام شود

رئیس جمهوری گفت:

در این شرایط فقط مقطع تحصیلات دکتری می توانند فعالیت آموزشی حضوری داشته باشند و بقیه موارد فعلا به همین صورت می ماند و به صورت کلاس‌های مجازی و غیرحضوری فعالیت آموزشی خود را ادامه می دهند. 

نسبت به آموزش و پرورش و دانشگاه ها تصمیم جدیدی نگرفته ایم.

ایرانیان در خارج از کشور، چه دانشجو و چه غیردانشجو که خواستار برگشت به ایران هستند، باید پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده را رعایت کنند، حتما برای آنها قرنطینه ای خواهد بود و از آنها تست گرفته خواهد شد.

 اگر تست همه منفی بود، به فعالیت خود ادامه می دهند اما اگر تعدادی مثبت بودند، مدتی باید در قرنطینه بمانند.

طرح ترافیک در تهران تا اطلاع ثانوی ملغی است و عوارضی هم ندارد

 

تعداد مبتلایان کرونا امروزمعاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا اجرا نمی شود و ملغی شده است، گفت: وقتی این طرح ملغی شده و اجرا نمی‌شود؛ طبیعتا عوارضی هم برای آن وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها