3 کرونای جدید کشف شد!

ویروس کرونا در ووهان و چین با نمونه اصلی متفاوت است

وزیر بهداشت گفت: طرح ترافیک در تهران و کلان شهرها تا اطلاع ثانوی اجراء نمی‌شود، مردم می‌توانند با وسایل نقلیه شخصی تردد کنند. فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نکنیم باید منتظر پیک‌های بعدی کرونا باشیم. معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز گفت: کشورهایی که توانستند این بیماری را کنترل کنند، برنامه های مناسبی را انجام دادند و با همراهی مردم توانستند از این مرحله عبور کنند. همچنان تنها راه کنترل بیماری کرونا ماندن در خانه است. مردم باید یک تا دو هفته دیگر هم در خانه ها بمانند تا اطمینان حاصل شود که از پیک بیماری کرونا عبور کردیم. تجربیات بیماری سارس نشان می دهد که این بیماری یک پیک ندارد و با عدم رعایت توصیه های بهداشتی، می تواند پیک های بعدی را ایجاد کند.

حجم ویدیو: 2.31M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13

وزیر بهداشت گفت: کسبه در سامانه سلامت ثبت نام کنند. مرحله اول غربالگری به پایانرسید. به دنبال یافتن افراد بدون علامت هستیم. 

وزیر بهداشت افزود:

مرحله اول بسیج ملی مبارزه با کرونا را با غربالگری بیش از ۷۰ میلیون نفر با موفقیت به سرانجام رساندیم.

مرحله دوم با سه هدف آغاز شده است که شامل اجرا و نظارت بر طرح فاصله گذاری هوشمنداست. 

در هدف دوم با افزایش تست‌ها به دنبال یافتن افراد بدون علامت هستیم که با افراد شناسایی شده و علامت دار در فاز اول ارتباط داشتند.

در هدف سوم پیگیری افراد مثبت که در مرحله اول شناسایی شدند و تا بهبودی کامل همراه آن‌ها خواهیم بود.

مرحله اول طرح فاصله گذاری هوشمند را با بازگشایی کسب و کار‌ها وی کم خطر آغاز کرده ایم.

از کسبه تقاضا می‌شود در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام و کد مخصوص را دریافت کنند.

اگر استانداران با همکاری شورای اصناف تشخیص دادند که بازگشایی کسبه موجب بروز مشکل می‌شود می‌توانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

اگر مردم به دور از نکات بهداشتی مقابله با کرونا رفتار کنند با فاز سنگین از کرونا مواجه میشویم. 

کرونا تابستان هم مهمان ماست

مطالعه اخیر پژوهشگران چینی نشان داده است که هوای گرم تابستان سبب توقف شیوع ویروس کرونا در نیمکره شمالی نخواهد شد و این در حالی است که برخی امیدوار بودند هوای گرم می‌تواند سبب توقف شیوع این ویروس شود زیرا شیوع بسیاری از بیماری‌های عفونی مانند آنفولانزا و سارس با افزایش دمای محیط متوقف می‌شود.

اینکه آب و هوای گرم می‌تواند شیوع بیماری کووید-۱۹ را کنترل کند می‌تواند یک تصور نادرست باشد و تکیه بر آمدن یک فصل برای مهار این بیماری همه‌گیر می‌تواند یک خط فکری خطرناک باشد. تغییر فصل ممکن است کمی تاثیرگذار باشد اما بعید است که انتقال را متوقف کند. سیاست‌ها یا مداخلات فوری مانند ممنوعیت سفر و تعطیلی مدارس برای کمک به کند شدن انتقال بیماری لازم است.

کشف 3 نوع کرونا ویروس توسط محققان کمبریج

محققان دانشگاه کمبریج سه گونه از کروناویروس را مورد شناسایی قرار داده و هشدار دادند که بر اساس سیستم ایمنی بدن هر کسی قابل جهش می‌تواند باشد.

این محققان تاریخ ژنتیک کرونا ویروس را بین 24 دسامبر تا 4 مارس ترسیم کرده و متوجه شده‌اند که ویروس کرونایی که در ووهان و چین گسترش یافته با نمونه اصلی متفاوت است.

نوع A نزدیک‌ترین ویروسی است که در خفاش و مورچه خوار پیدا شده و دو زیرشاخه دارد.

یک زیرشاخه آن به ووهان متصل شده و دیگری به کرونای گسترش یافته در آمریکا و استرالیا مرتبط است.

نوع B از نوع A گرفته شده و عمده ویروسی است که در ووهان به آن مبتلا شده‌اند.

نوع C دختر نوع B است که از طریق سنگاپور در اروپا منتشر شده است. 

محققان آلمانی: تنها 6 درصد از مبتلایان به کرونا در جهان شناسایی شده‌اند

محققان دانشگاه Gottingen با آنالیز مبتلایان در جهان تا 31 مارس به این نتیجه رسیدند که کشورها فقط 6 درصد از مبتلایان را تشخیص داده و ثبت کرده‌اند، در حالی که حدس زده می‌شود تا 31 مارس بیش از 6 میلیون تن در جهان کرونا گرفته باشند. 

احتمال ابتلا به کرونا ویروس از طریق غذا وجود ندارد

«پائولا کنون» استاد میکروبیولوژی مولکولی دانشگاه کالیفرنیا جنوبی: از آنجایی که در آشپزخانه رستوران‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، از این رو این اماکن می‌توانند یکی از ایمن ترین جاها در زمان شیوع کرونا ویروس باشند. 

حتی اگر در بدترین حالت، یک سرآشپز بیمار در حال آماده سازی پیتزا یا برگر، سرفه کند، خیلی ناراحت کننده نیست چراکه کرونا ویروس جدید با گرما از بین می‌رود و نابود می‌شود.

پس بهتر است بعد از سفارش غذا و دریافت آن، برای اطمینان بیشتر مجدداً غذا را گرم نمائید. 

اگر بازهم نگران هستید، غذا را روز قبل خریداری کرده و در یخچال یا فریزر نگهداری نموده و روز بعد مصرف نمائید چراکه مرور زمان همانند گرما موجب نابودی کرونا ویروس جدید می‌شود. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها