«شاد» شبکه اجتماعی دانش آموزان و معلمان

امکان آموزش در بستر اینترنتی فراهم شده و یک شبکه اجتماعی به نام «شاد» برای ارتباط دانش آموزان و معلمان راه‌اندازی شد؛ پیام‌رسانی که سالیان سال قرار بود در سیستم آموزشی کشور سر بر بیاورد و هر بار فعالیت آن در قالب اسامی مختلف به بن بست خورده بود حالا با شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشین شدن دانش آموزان به عنوان گزینه روی میز مطرح شده است.

«شاد» شبکه اجتماعی دانش آموزان و معلمان

پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش به نام SHADAP با مالکیت و مدیریت وزارت متبوع، در مرحله بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، با پیگیری های مستمر مقام عالی وزارت و همکاری وزارت ارتباطات، دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، مساعدت دانشگاه صنعتی شریف و  تلاش شبانه روزی تیم فنی، اجرایی و حقوقی پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش بنام SHADAP بامالکیت و مدیریت وزارت متبوع، در مرحله بهره برداری قرار گرفته است.

مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی، می توانند اپلیکیشن شاد را با مراجعه به آدرس

‌ http://Shaddl.medu.ir دریافت و نصب کنند

همچنین مرکز پاسخگویی ویژه ای با شماره تماس ( ۴۳۰۸۱-۰۲۱) پیش بینی شده و از ساعت ۹صبح لغایت ۱۴ در روزهای کاری پاسخگوی سوالات احتمالی است.

در صورتیکه پیام رسانهای داخلی، شرایط و ضوابط مد نظر آموزش و پرورش را تامین و تضمین کنند، قابلیت افزوده شدن به پلت فرم شاد را خواهند داشت، لیکن در حال حاضر انتخاب اولیه پیام رسانها توسط مدیران مدارس در سناد، منتفی است.

ادعا شده است که پلت فرم فعلی نسبت به آنچه قبلا توسط پیام رسانها پیش بینی شده بود، قابلیت های بیشتری در یادگیری تعاملی دارد. که به تدریج با ورود و استفاده معلمان و دانش آموزان بیشتر توسعه می یابد و در دسترس قرار می گیرد.

برای نظارت مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در سطوح مختلف، داشبورد مدیریتی و نظارتی ویژه ای طراحی شده است که پس از نصب شاد از زبانه ورود مدیران ستادی، استانی و شهرستانی و ثبت کد ملی و شماره تلفن در دسترس خواهد بود. قابلیت های این داشبورد به تدریج افزوده می شود.

داده های این داشبورد ساعت ۲۴هر شب به روزآوری می شود.

تمام اطلاعیه های مربوط به شاد صرفا از طریق کانالهای پیش بینی شده در شاد و یا پایگاه اطلاع رسانی وزارت متبوع انجام می شود، کلیه کانالهای ایجاد شده به نام شاد در فضای مجازی غیر موثق و غیر مرتبط با وزارت آموزش و پرورش است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها