تعطیلات زمستانی در راهند!

مدارس در نیمه دوم دی به مدت ۵ روز تعطیل خواهند بود تا با برقراری آن و رونق گردشگری در فصل زمستان، هم آلودگی هوای کلان شهرها کاهش و هم گردشگری اقتصادی بویژه در مناطق جنوبی کشور توسعه یابد.

تعطیلات زمستانی در راهند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تعطیلات زمستانه احتمالا از سال آینده در کشور اجرایی شود.

علی اصغر مونسان در بازدید از باغ جهانی اکبریه بیرجند با بیان اینکه این طرح از ۲ سال گذشته در کشور مطرح شده، ولی تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است گفت: در این خصوص اخیرا با وزیر آموزش و پرورش مذاکراتی صورت گرفت که وی نیز موافقت خود را با اجرای این طرح از سال آینده اعلام کرد.

وی گفت: در این طرح مدارس در نیمه دوم دی به مدت ۵ روز تعطیل خواهند بود تا با برقراری آن و رونق گردشگری در فصل زمستان، هم آلودگی هوای کلان شهرها کاهش و هم گردشگری اقتصادی بویژه در مناطق جنوبی کشور توسعه یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از پیگیری برای اختصاص سهمیه بنزین ویژه تعطیلات نوروزی خبر داد.

علی اصغر مونسان در ادامه سخنانش ظرفیت‌های تاریخی، تنوع آب و هوایی و صنایع دستی فاخر را از پتانسیل‌های خراسان جنوبی برشمرد و گفت: باید با معرفی بیشتر این ظرفیت‌ها، زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی را برای این استان بیش از پیش فراهم کنیم.

وی فقدان هتل‌های با ستاره بالا در این استان را از مشکلات فراوری توسعه گردشگری دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با راه اندازی بوتیک هتل‌ها با بهره گیری از اماکن تاریخی، این خلل را جبران کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص اعتبار ویژه برای حمایت از صنایع دستی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: باید برای رونق بیشتر این صنایع به برندسازی، بسته بندی و ذوق و سلیقه مشتریان توجه ویژه‌ای کنیم تا فروش صنایع دستی از فله‌ای به برندسازی تغییر کند و ارزش افزوده آن برای تولیدکنندگان افزایش یابد.

شرکت در راهپیمایی ۹ دی در بیرجند و بازدید از خانه تاریخی شریف، خانه فاطمی از شماهیر بیرجند، و همچنین اثر تاریخی ارگ کلاه فرنگی از دیگر برنامه های مونسان در صبح امروز بود.

منبع: واحد مرکزی خبر

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها