انبار خوراکی‌های مشکوک به قرص‌های مشکوک پلمپ شد

دکتر بهروز دهقان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران : پس از اطلاع از وجود قرص در کیک، کلوچه، بستنی و لواشک‌ها بازرسی‌ها در چابهار تشدید شده است. وی افزود: با هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی، انتظامی و اعضای کارگروه سلامت از محل توزیع کیک‌ها بازدید و تا مشخص شدن و انجام آزمایشات این انبار پلمب شد. رییس مرکز بهداشت چابهار گفت: شماری از کسبه سطح شهر و شهروندان کیک‌های مشکوک حاوی قرص را برای بررسی بیشتر به مرکز بهداشت این شهرستان تحویل داده‌اند. وی ادامه داد: با بررسی میدانی، این کیک‌ها به تهران و سایر آزمایشگاه‌ها ارسال شده تا پس از بررسی موضوع به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

انبار خوراکی‌های مشکوک به قرص‌های مشکوک پلمپ شد

توضیح سازمان غذا و دارو درباره کشف قرص در محصولات غذایی

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

در مورد مشاهده جسم خارجی از جمله قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فرآورده‌های غذایی از جمله ویفر، کیک و ... در برخی مناطق جنوبی کشور، بررسی‌های همکاران ما حاکیست موضوع به هیچ‌وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده و موارد احتمالی بصورت مشکوکی در سطح عرضه مشاهده یا گزارش شده است که به نظر میرسد موضوعی فراتر از حوزه سلامت بوده و حتی می تواند ابعاد انتظامی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.

نحوه جا گذاری اجسام خارجی در مواردی که گزارش شده است، آنهم در تعدادی از محصولات منسوب به بیش از ۱۲ شرکت مختلف، مشخصا در نواحی خاصی از نوار ساحلی جنوب کشور، ارتباطی به خطوط تولید و کارخانجات صنایع غذایی نداشته و به احتمال قوی افرادی با انگیزه‌های خاص در سطح عرضه مداخلاتی داشته‌اند و اولین اقدام در این زمینه رهگیری مسیر پخش این موارد هست که می‌تواند عامل یا عاملین را مشخص کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها