غربالگری دیابت با سرنگ انجام نمی‌شود/بیماران بین ۵تا۱۰سال قبل به ایدز مبتلا شدند

سعید نمکی در حاشیه همایش روز ملی دامپزشکی با بیان این مطلب، اظهار داشت: متاسفانه چند روز پیش از سوی یکی از مقامات محلی به صورت غیرکارشناسی ادعا شد که سرنگ آلوده عامل شیوع ویروس HIV در این روستا بوده که قطعا با مستندات بسیار دقیق و کارشناسی که داریم باید بگوییم که هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است.

غربالگری دیابت با سرنگ انجام نمی‌شود/بیماران بین ۵تا۱۰سال قبل به ایدز مبتلا شدند

جزئیات جدید از نحوه ابتلای برخی اهالی یک روستابه ویروس ایدز:

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت :
بیماران بین ۵ تا ۱۰ سال قبل به ایدز مبتلا شدند.
استفاده از سرنگ آلوده در نمونه‌گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی‌تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد کند.
اینکه گفته می‌شود به‌تازگی این افراد مبتلا به ایدز شده‌اند از لحاظ علمی کاملاً افسانه تلقی می‌شود.
با توجه به اینکه در میان مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی در روستای چنار محمودی کودکان و خردسالانی هم مشاهده می‌شود مشخص است که موضوع چیزی نیست که مربوط به رویدادی مشترک باشد، برای مثال بر فرض محال حتی اگر همه اعضای روستا با سرنگ آلوده تست قندخون انجام داده باشند باز هم سرنگ آلوده نمی‌تواند یک جمعیت ۱۸۰۰ تا دو هزار نفری را آلوده کند.
برخی از مواردی که در روستای چنار محمودی شناسایی شده‌اند همزمان علاوه بر اچ‌آی‌وی بیماری سل مقاوم به درمان هم داشتند که نشان می‌دهد این موضوع قدیمی است. برای ما شناسایی افراد اچ‌آی‌وی مثبت و هدایت آنها به سمت مسیر درمان مهم است.

سازمان نظام پزشکی خواستار آزادی بهورز بازداشت شده در روستای لردگان است.
غربالگری دیابت با سرنگ انجام نمی‌شود.
تصاویری از سرنگ آلوده در دست فردی که سرتاپا مشکی پوشیده و در حال خون گیری از مردم است، تنها نشان از عوام فریبی و خدشه دار کردن ذهنیت مردم نسبت به مسائل بهداشتی و درمانی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها