همراه اول:

خبرگزاری فارس با اهداف سیاسی قصد تخریب ما را داشته است

توضیحات همراه اول: خبرگزاری فارس هواپیمای چارتر شده با ۴۰ مسافر از نمایندگان و مدیران را «اختصاصی وزیر» و ۴ مقصد پرواز را فقط یک شهر می‌بیند! بیان نادرست این خبر بعد از ۲سال، جز با اهداف سیاسی و تخریبی نیست.

خبرگزاری فارس با اهداف سیاسی قصد تخریب ما را داشته است

در جوابیه‌ای که همراه اول برای خبرگزاری فارس ارسال کرده، آمده است: پیرو درج خبر با عنوان «اجاره هواپیمای اختصاصی برای آقای وزیر با بودجه همراه اول» در آن خبرگزاری به تاریخ ۷/۷/۹۸ و از آنجا که این خبر حاوی اطلاعات غیر واقعی و گمراه کننده در خصوص همراه اول بوده و منافع این شرکت را دچار آسیب نموده، لذا لطفا دستور فرمایید وفق قانون نسبت به درج این جوابیه در اسرع وقت و در جایگاهی مشابه با پوشش خبر مورد اشاره، اقدام مقتضی صورت گیرد:
اولاً عنوان «اجاره هواپیمای اختصاصی برای آقای وزیر» کاملاً خلاف واقع است و ثانیاً محتوای خبر حاوی مطالب خلاف بوده و تنظیم جهت دار این محتوا در این مقطع نشان دهنده رویکرد تخریبی تنظیم کنندگان خبر است.
و اما سفر مورد اشاره مربوط به افتتاح پروژه‌‎های توسعه شبکه همراه اول در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد در دهه فجر سال ۱۳۹۶ با حضور و همراهی حدود ۴۰ نفر از مدیران همراه اول، مخابرات ایران، مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان مجلس شهرستان‌های مربوطه می‌شد.
این سفر شامل چهار مسیر پروازی بوده و طبیعتاً امکان تهیه بلیط‌های انفرادی برای این گروه بزرگ از مسئولین و مدیران، هم بدلیل ضیق وقت و هم محدودیت‌های پروازی بین شهرستان‌ها و مسیرهای مورد نظر، وجود نداشته و حتی در صورت امکان پذیر بودن، هزینه‌هایی بسیار بیشتر، از جمله هزینه‌های اقامتی و غیره را به شرکت تحمیل می‌کرد و لذا بصرفه‌ترین تصمیم استفاده از یک پرواز چارتری بود که در گذشته نیز مسبوق به سابقه و اساساً روشی به صرفه و متداول در شرایط مشابه است.
بنظر می‌رسد اطلاق «پرواز اختصاصی»، درج بیشتر از واقع مبلغ و اعلام آن به ریال جهت تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبین، ذکر مقصد بیرجند بجای چهار مسیر پروازی (تهران - مشهد - بیرجند – یزد – تهران)، انتصاب موضوعی در این سطح به مدیر عامل شرکت در حالی که اساساً چنین موضوعاتی در این سطح طرح نمی‌شود... و بطور کلی تدوین جهت‌دار چنین خبری با گذشت حدود دو سال و آن هم در مقطع کنونی، با مقاصد حرفه‌ای نبوده و به قصد تخریب و با اهداف سیاسی انجام شده است.
لذا خواهشمند است ضمن درج جوابیه این شرکت نسبت به بازنگری در این مشی اقدام شود، چرا که چنین رویکردی موجب آسیب به شرکت و برند تجاری همراه اول می‌شود که سرمایه‌ای ملی و متعلق به آحاد مردم است. ضمناً این شرکت حق خود را برای پیگیری از مجاری قانونی محفوظ می‌دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها