برای حفظ امنیت مسافران انجام شد؛ لغو پروازها و بسته شدن حریم هوایی کشورهای منطقه

اسرائیل، عراق و لبنان حریم هوایی خود را به عنوان اقدامی پیشگیرانه با افزایش تنش‌ها بسته بودند. مصر گفت که پدافند هوایی این کشور در "حداکثر آماده باش" قرار دارد/ فلای دبی اعلام کرد برخی از پروازهای روز یکشنبه خود به ایران، عراق، اسرائیل و اردن به دلیل بسته شدن موقت «تعدادی از حریم هوایی شب گذشته» لغو شده است.

برای حفظ امنیت مسافران انجام شد؛ لغو پروازها و بسته شدن حریم هوایی کشورهای منطقه

شرکت‌های هواپیمایی به طور مداوم به‌روزرسانی‌های امنیتی و فضای هوایی را زیر نظر دارند

 

خطوط هوایی مستقر در امارات برخی از پروازها را لغو و برخی دیگر را تغییر مسیر داده‌اند زیرا چندین کشور در منطقه حریم هوایی خود را به طور موقت بسته‌اند.

دو پرواز فلای دبی که به مقصد امان، اردن، و تل آویو، اسرائیل انجام شد، مجبور به بازگشت به دبی شدند.

این در حالی رخ داد که ایران در تلافی حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق در اول آوریل که منجر به کشته شدن (شهادت) هفت افسر سپاه پاسداران شد، حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرد.

خطوط هوایی اتحاد مستقر در ابوظبی اعلام کرد که خدمات خود به تل آویو و امان را در روز یکشنبه، 14 آوریل، در واکنش به بسته شدن حریم هوایی در منطقه لغو کرده است.

یکی از سخنگویان این شرکت، پروازهای تحت تاثیر را از EY593 از ابوظبی (AUH) به تل آویو (TLV) و EY594 از تل آویو به ابوظبی، و EY513 از ابوظبی به عمان (AMM) و EY514 از عمان به ابوظبی معرفی کرد.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای به خلیج تایمز گفت:
در روز یکشنبه تعدادی از پروازهای اروپایی و آمریکای شمالی خود را برای پرواز بر فراز عربستان سعودی و مصر پس از «اطلاع از بسته شدن حریم هوایی بر فراز اسرائیل، اردن و عراق» تغییر می‌دهد.

این اتفاق احتمالاً باعث ایجاد اختلال و تأخیر در تعدادی از پروازها در طول روز می‌شود و یک وضعیت در حال توسعه است و شرکت هواپیمایی به طور مداوم به‌روزرسانی‌های امنیتی و فضای هوایی را زیر نظر دارد.

پروازهای هواپیمایی اتحاد فقط از طریق حریم هوایی تایید شده انجام می‌شود. ایمنی همیشه بالاترین اولویت ما است و ما هرگز پروازی را انجام نمی‌دهیم مگر اینکه انجام آن ایمن باشد.

این شرکت هواپیمایی به مشتریان توصیه کرد که وضعیت پرواز خود را در وب سایت خود بررسی کنند.

امارات مستقر در دبی اعلام کرد که برخی از پروازها را لغو و برخی دیگر را تغییر مسیر داده است. سخنگوی این شرکت هواپیمایی گفت: «ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و تمام تلاش خود را برای اطمینان از حداقل اختلال برای مشتریان انجام می دهیم و در عین حال به مسافران آسیب دیده کمک می کنیم.»

فلای دبی اعلام کرد برخی از پروازهای روز یکشنبه خود به ایران، عراق، اسرائیل و اردن به دلیل بسته شدن موقت «تعدادی از حریم هوایی شب گذشته» لغو شده است.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی گفت: «ما همچنان به نظارت دقیق اوضاع با بازگشایی حریم هوایی ادامه می‌دهیم و بر این اساس هر گونه اصلاحی در برنامه خود انجام خواهیم داد. ما مستقیماً با مسافرانی که برنامه‌های سفرشان تحت تأثیر قرار گرفته در تماس هستیم و بابت ناراحتی ایجاد شده عذرخواهی می‌کنیم.»
 

حمله هواپیماهای بدون سرنشین
 

سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه تایید کرد که یک حمله پهپادی و موشکی علیه اسرائیل در حال انجام است. این نهاد نظامی گفت:

"ده‌ها" موشک و پهپاد به سمت "اهداف خاص" شلیک شده بود.

اسرائیل، عراق و لبنان حریم هوایی خود را به عنوان اقدامی پیشگیرانه با افزایش تنش‌ها بسته بودند. مصر گفت که پدافند هوایی این کشور در "حداکثر آماده باش" قرار دارد.

در بیانیه‌ای که در X منتشر شد، کویت ایرویز گفت که با توجه به وضعیت امنیتی در منطقه، تمام پروازهای ورودی و خروجی را از "مناطق تنش" منحرف می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها