آیت‌الله ناظم‌زاده: پناهیان را به دادگاه احضار کنید!

عبارت پناهیان به قدری زننده بود که به سرعت موجی از اعتراض را در حوزه‌ علمیه و دانشگاه‌ها و نیز در میان شیفتگان پیامبر و اهل‌بیت علیهم السلام در داخل و خارج برانگیخت و در فضای مجازی داخلی و خارجی دست به دست گردید، گفتن چنین تعبیراتی طبق ماده ۵۱۳ تعزیرات و دیگر موازین قضایی، قابل پیگیری است.

آیت‌الله ناظم‌زاده: پناهیان را به دادگاه احضار کنید!

آقای پناهیان از پوزش طفره رفته است

 

آیت‌الله سید اصغر ناظم زاده قمی در واکنش به سخنان سخیف مرتضی پناهیان خطیب مدعو صداوسیما، نامه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضا نوشت و تقاضا کرد: با چشم‌پوشی از نزدیکی آقای مرتضی پناهیان به مقامات کشوری، او به دادگاه فراخوانند.

متن این نامه به رئیس قوه قضائیه را بخوانید: 

بسمه تعالی 

ریاست محترم قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین آقای محسنی اژه ای دامت توفیقاته. سلام علیکم.

درکمال ناباوری در بیست و ششمین سحر ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ شمسی ، آقای علیرضا پناهیان از شبکه ۳ رسانه ملی که از بودجه بیت المال مسلمین ارتزاق می‌کند، جمله‌ بسیارسخیف و موهن گوشت تلخ یعنی نچسب و بداخلاق را برای رسول گرامی اسلام و امیر مومنان علی علیهماالسلام به کار برد.

این عبارت او بقدری زننده بود که به سرعت موجی از اعتراض را در حوزه‌ علمیه و دانشگاه‌ها و نیز در میان شیفتگان پیامبر و اهل‌بیت علیهم السلام در داخل و خارج برانگیخت و در فضای مجازی داخلی و خارجی دست به دست گردید، گفتن چنین تعبیراتی طبق ماده ۵۱۳ تعزیرات و دیگر موازین قضایی، قابل پیگیری است. 

 وقتی این مطلب را دیدم بر خود لرزیدم که چطور این شخص به خود اجازه داده سخنی بگوید که نه با آموزه‌های دینی و قرآن و روایات مطابقت دارد و نه با عقل و عرف جامعه. 

 و شگفت آنکه امروز (۱۴۰۳/۱/۱۹) نامبرده به جای استغفار و ندامت از این کلمه سخیف که برازنده خودش است در مقام طلبکار و توهین به بعضی نقدکنندگان با فرافکنی، آن تعبیر ناروا را نقل قول از مخالفین حضرت علی دانست و خود را تبرئه کرد!!

فورا به سخن قبل و بعد گفته او مراجعه کردم دیدم این کلمه سخیف تعبیر خودش بوده نه تعبیر مخالفین پیامبر خدا و حضرت علی، و از گفتن پوزش درواقع طفره رفته لذا مرا بر آن داشت که این نامه را خدمتتان بنویسم و به دو نکته اشاره کنم:

اولا: چطور این شخص به خود اجازه داده با چنین تعبیر سخیفی به پیامبر خدا و حضرت علی جسارت کند ؟!

آیا مگر کسی که وصل به قدرت حاکمه است باید چشمش را ببندد و هر چه دلش می‌خواهد آزادانه بگوید و قلوب مومنان و شیفتگان به پیامبر خدا و اهل‌بیت‌ علیهم السلام را جریحه‌دارنماید؟!

 با اینکه رسول خدا به گواهی قرآن، از اخلاق عظیم برخوردار بود: «انک لعلی خلق عظیم» (قلم/۴) و در آیه دیگر ایشان را به سبب رحمت خدا، دارای اخلاق نرم می‌خواند که مردم راجذب خود کرد: «فبما رحمه‌ من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک »( آل عمران/۱۵۹) 

  امیر مومنان شاهد این مهربانی‌های رسول خدا بود، لذا اخلاق خوش حضرت را در جاهای مختلف نهج‌البلاغه به زیبایی توصیف می‌کند؛ در یک جا می‌فرماید: «اخلاق رسول خدا از همه پاکان، پاک‌تر بود» (خطبه۱۰۰) یا «او مردم را به هم پیوند داد» (خطبه۲۳۱) و «میان مردم الفت ایجادکرد» (خطبه۱۰۰).

ثانیا: از جناب‌عالی که مسئول قضای کشورید سوال میکنم:

۱- آیا اگر این تعبیر زشت و توهین آمیز از کسی غیر از همفکران گوینده و یا غیر مسلمانی در خارج از کشور در مورد پیامبر اکرم و حضرت علی به کار می‌رفت، عده‌ای با راهنمایی و ترغیب همین آقا و ا‌مثال او کفن پوش نمی‌شدند و به خیابان نمی‌ریختند و واسلاما سرنمی‌دادند؟‌ 

۲. اگرهمین آقا کلمه" گوشت تلخ "را مثلا به رهبری نسبت می‌داد آیا مورد نقد حتی دوستان و همفکران خودش قرار نمی‌گرفت و طرد نمی‌شد و مجازاتش نمی‌کردید؟

اینک از حضرت‌عالی که در بالاترین مقام قضا هستید انتظار می‌رود پیش از آنکه به این موضوع بیشتر دامن زده شود دستور دهید او را با چشم‌پوشی از نزدیکی او به مقامات کشوری به دادگاه فراخوانند. اگر تعبیر زشت و سخیف او به اشتباه و یا سبق لسان بوده از پیشگاه مقدس پیامبر اسلام و امیر مومنان علیهماالسلام و مسلمانان عذرخواهی کند و نیز مدتی از سخنرانی در رسانه‌های کشور و بیت رهبری محروم گردد. تا مدتی چهره او را مردم نبینند.

و اگر قصد سوئی از این تعبیر موهن داشته طبق موازین شرعی محکوم شود، و در هر دو صورت مردم را در جریان محاکمه و نتیجه دادگاه قرار دهید تا عبرت گزافه گویان فرصت طلب شود وگرنه، موجب بی‌اعتمادی بیشتر مردم از قوه قضائیه خواهد شد. ماعلی الرسول الاالبلاغ.

حوزه علمیه قم سید اصغر ناظم زاده ۱۴۰۳/۱/۱۹

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها