قطب‌نمای بازارها در ١۴٠٣

در این شرایط مهمترین خبری که می‌تواند برای دلار مناسب باشد، خبرهای مربوط به ثبات سیاسی و رفع تحریم‌های اقتصادی ایران است. برعکس هر خبری درخصوص تنگ شدن شریان های اقتصادی کشور باعث شارژ قیمتی دلار می شود.

قطب‌نمای بازارها در ١۴٠٣

هر کس که بتواند جایگاه قیمتی دلار را درست پیش بینی کند، یک گام از بقیه جلوتر است
 


دنیای اقتصاد نوشت: قیمت دلار، سال ها به قطب نمای انتظارات تورمی اقتصاد ایران تبدیل شده است. هر کس که بتواند جایگاه قیمتی دلار را درست پیش بینی کند، یک گام از بقیه جلوتر است.

در اقتصاد ایران با تورم بالا، کسی انتظار کاهش قیمت دلار را ندارد، اما اگر بانک مرکزی بتواند در یک سال افزایش معقول و مورد انتظاری برای دلار ثبت کند، کارنامه موفقی را در نزد فعالان اقتصادی خواهد داشت.

 جهش‌های چند برابری دلار در نیم دهه اخیر، باعث شده که این انتظارات به شکل بالقوه در اقتصاد وجود داشته باشد و این موضوع کار را برای بانک مرکزی سخت می‌کند، هر افزایشی از سوی فعالان اقتصادی اینطور تعبیر می‌شود که نوبت جهش چند برابری دلار رسیده است.

 در این شرایط مهمترین خبری که می‌تواند برای دلار مناسب باشد، خبرهای مربوط به ثبات سیاسی و رفع تحریم‌های اقتصادی ایران است. برعکس هر خبری درخصوص تنگ شدن شریان‌های اقتصادی کشور باعث شارژ قیمتی دلار می شود.

 هر چند پاسخ به این پرسش که دلار در سال آینده نرخ چند را می‌بیند، به راحتی امکان پذیر نیست و تابع بسیاری از رویدادها، به خصوص تحولات سیاسی منطقه است، اما امید بسیاری از ایرانی‌ها در سال جدید که با انتخابات آمریکا، تداوم تنش‌های منطقه ای و تداوم رکود اقتصادهای بزرگ همراه است، دلار در جزیره ثبات قدم بردارد. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها