۳۹ قطع عضو در چهارشنبه سوری آخر سال

از ابتدای اسفند ماه در حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه ۱۲ نفر جان خود را از دست داده و ۳۹ قطع عضو و ۱۶۰ آسیب به چشم و ۲۳۹ مورد سوختگی گزارش شده است.

۳۹ قطع عضو در چهارشنبه سوری آخر سال

از ابتدای اسفندماه تاکنون در حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه سال ۵۵۱ آسیب دیده‌اند که از این تعداد ۵۳۹ مصدوم شده‌اند.همچنین در این مدت ۱۲ نفر جان خود را از دست داده و ۴۳ قطع عضو و ۱۷۷ آسیب به چشم و ۲۶۹ مورد سوختگی گزارش شده است.

دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها و مناطق مختلف شهرداری تهران با توجه به برگزاری مراسم شب آخرین چهارشنبه سال در حال آماده باش هستند تا در صورت وقوع حادثه‌ای با حضور به موقع از وقوع خسارات جانی و مالی جلوگیری کنند.

امسال پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» با شعار «چهارشنبه‌سوری در کنار خانواده» توسط آتش‌نشانی‌های سراسر کشور با محوریت آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شده است. هدف پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»، ممانعت از برگزاری چهارشنبه‌سوری نیست، بلکه برگزاری چهارشنبه‌سوری کم حادثه و کم خطر است.

۱۸:۳۹/ دیروز ۸ نفر قطع عضو شده‌اند

«جعفر معیادفر» رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال در 22 اسفند تا ساعت 17:30 گفت: از ابتدای امروز 167 نفر در حوادث مرتبط با شب آخرین چهارشنبه سال آسیب دیده‌اند که از این تعداد 166 نفر مصدوم شده اند.

او ادامه داد: از این تعداد 82 نفر با اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده اند و ۷۷ نفر نیز به مرکز درمانی مراجعه کرده و ۷ نفر در محل درمان شده اند.

وی با بیان اینکه یک نفر نیز جان خود را از دست داده، گفت: امروز ۸ نفر قطع عضو شده و به چشم ۵۹ نفر نیز آسیب وارد شده است.

۱۸:۲۲/ دیروز دو جوان در پی انفجار مواد محترقه

«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام مصدومیت دو جوان در پی انفجار مواد محترقه گفت: در ساعت ۱۷:۴۵ یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در منطقه خلازیر خیابان دولتخواه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی بود که در طبقه همکف آن انفجار مواد محترقه باعث تخریب در وپنجره شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: براثر این انفجار دو جوان ۲۸ و ۲۹ ساله دچار سوختگی و مصدومیت شده بودند.

وی ادامه داد: این حادثه شعله وری در پی نداشت. محل بعد از ایمن سازی تحویل عوامل انتظامی شد.

منبع: ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها