راهپیمایی اربعین و مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابانی حقیقت دینداری مردم نیست

روزنامه جمهوری اسلامی: میزان حضور دین و معنویت در جامعه فاصله زیادی با امور ظاهری مثل مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابانی، راه‌پیمائی اربعین و اعتکاف دارد.

راهپیمایی اربعین و مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابانی حقیقت دینداری مردم نیست

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر این انقلاب، تک‌بُعدی نبودند. از همان آغاز نهضت به رهبری امام خمینی و البته بعدها در مراحل مختلف شکل‌گیری اندام‌های حکمرانی جدید، بارها اعلام شد که اسلام به هر دو جنبه مادی و معنوی زندگی مردم نظر دارد.

در بخش دین و معنویت هم دلمان را به امور ظاهری از قبیل مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابانی، راه‌پیمائی اربعین، جاماندگان و اعتکاف‌های دستجمعی خوش کرده‌ایم و از این واقعیت تلخ و آزاردهنده غافل شده‌ایم که در کلان ماجرا فاصله مردم از دین بیشتر شده است.

نمی‌توان منکر حضور دین و معنویت و اخلاق در زندگی بسیاری از مردم شد ولی باید این واقعیت را هم بپذیریم که این میزان از گرایش‌های دینی و معنوی و اخلاقی با آنچه از یک نظام دینی انتظار می‌رود تناسبی ندارد. به کاهش شدید مشارکت مردم در انتخابات‌ها نگاه کنید و به این سؤال پاسخ بدهید که علت این ریزش چیست؟

مردم با دین و نظام دینی مشکل ندارند، مشکل آنها با عملکرد حکمرانان است. هنوز هم فرصت برای جبران وجود دارد. راه جبران، بازگشت به قانون اساسی و عمل به آرمان‌های اعلام شده توسط امام خمینی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها