هوایی به مشهد برویم یا زمینی؟

یکی از مسائلی که قبل از سفر ممکن است دغدغه فکری مسافران باشد، انتخاب روش سفر است. به نظر شما برای سفر به مشهد، سفر هوایی بهتر است یا سفر زمینی؟‌

هوایی به مشهد برویم یا زمینی؟

دسترسی به مشهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن 

 

 

مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، یکی از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین مقاصد گردشگری ایران است و هرساله، افراد زیادی به‌منظور زیارت حرم امام رضا (ع) و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی خود، به این شهر سفر می‌کنند. مسافران شهر مقدس مشهد با تهیه بهترین سوغات مشهد و هدیه دادن آن‌ها به اقوام و آشنایان خود، از آن‌ها در این سفر معنوی یاد می‌کنند. یکی از مسائلی که قبل از سفر ممکن است دغدغه فکری مسافران باشد، انتخاب روش سفر است. به نظر شما برای سفر به مشهد، سفر هوایی بهتر است یا سفر زمینی؟‌ در این مطلب قصد داریم، سفر به مشهد با هواپیما و قطار را موردبررسی قرار دهیم.

سفر به مشهد با هواپیما چه مزایایی به همراه دارد؟

سریع‌ترین و آسان‌ترین روش سفر به مشهد، سفر با هواپیما است. بسیاری از مردم در استان‌های مختلف برای سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، خرید سوغات مشهد از مراکز خرید و بازدید از مکان‌های دیدنی این شهر مانند، خانه توکلی، خانه داروغه، باغ ملی، پارک ملت، جنگل جیغ، چالیدره، آرامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی، طرقبه، سرزمین موج‌های آبی، مسجد گوهرشاد، بازار رضا، پارک وکیل‌آباد، خانه ملک، برج رادکان چناران، چهارطاقی بازه هوره، آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه پیر پالاندوز، حمام شاه و...، خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی را به سایر روش‌های سفر، ترجیح می‌دهند. در بخش زیر به مهم‌ترین مزایای سفر به مشهد با هواپیما می‌پردازیم.

دسترسی به مشهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن

یکی از مزایای مهم سفر با هواپیما این است که مسافران در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مسافت هوایی بین مبدأ، یعنی شهری که در آن ساکن هستند و مقصد، یعنی شهر مشهد را طی می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، سفر از تهران به مشهد با هواپیما، حدود 1.5 الی دو ساعت طول می‌کشد؛ اما برای طی کردن مسیر ریلی بین این دو شهر، ده الی یازده ساعت زمان لازم است. سفر هوایی باعث می‌شود که مدت بیشتری را در مشهد سپری کنید و به بهترین شکل ممکن، از فرصت خود برای زیارت و گشت‌وگذار استفاده کنید. در سفر با قطار یا اتوبوس، حداقل دو تا سه روز در مسیر خواهید بود.

امکان سفری راحت و آسوده

در هواپیما، امکانات رفاهی مناسبی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. مسافران می‌توانند با انجام کارهایی مانند، استفاده از سیستم‌های صوتی و تصویری، گوش دادن به موسیقی و تماشا کردن فیلم، سفر راحتی را تجربه کنند. قبل از سوارشدن به هواپیما نیز باید از نوشیدن الکل و نوشابه گازدار بپرهیزند. پوشیدن لباس‌های گشاد و راحت نیز، به آسایش بیشتر مسافران کمک می‌کند.

امنیت بالای سفر با هواپیما

سفر با هواپیما، نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر جهان، به‌عنوان یکی از امن‌ترین روش‌‌های سفر شناخته می‌شود‌. در صنعت هوانوردی، اهمیت ویژه‌ای به استانداردهای فنی و عملیاتی داده می‌شود. تمام هواپیماها بدون استثنا، قبل و بعد از هر پروازی، با دقت موردبررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز، توسط تکنسین‌های حرفه‌ای و دوره‌دیده، تعمیر می‌شوند. تمام خلبانان و خدمه پرواز، مدرک و مجوزهای لازم را دارند و در دوره‌های مربوط به آموزش و همچنین تجدید صلاحیت، شرکت کرده‌اند. علاوه بر این، هواپیماها به‌صورت مداوم، با سامانه‌های نظارت و کنترل پروازهای کشور ارتباط دارند و خلبانان تمام تلاش و تجربیات خود را برای داشتن یک پرواز امن و مطمئن، به‌کار می‌گیرند. مسافران نیز با رعایت قوانین و پیروی از دستورات خلبان و خدمه، در افزایش امنیت هواپیما تأثیرگذار هستند.

عدم وجود حوادث جاده‌ای در سفر هوایی

در سفر با هواپیما، خبری از ترافیک یا حوادث جاده‌ای نیست. برای جلوگیری از سوانح هوایی نیز، بلیط هواپیما را باید از شرکت‌های هوایی مطمئن و استاندارد خریداری کنید؛ زیرا شرکت‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند، امنیت پرواز را برای مسافران تأمین نمی‌کنند و قادر به پشتیبانی از پرواز هواپیماهای خود نیستند.

مزایای سفر به مشهد با قطار کدام‌اند؟

مسافرانی که از بین روش‌های مسافرت به مشهد، سفر زمینی با قطار را انتخاب می‌کنند، از مزایای متعددی بهره‌مند خواهند شد که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

امنیت بالای سفر با قطار

سفر با قطار نیز درست مانند سفر با هواپیما، از امنیت بالایی برخوردار است. مسافران دیگر مانند سفر با اتوبوس یا خودروی شخصی، نگران حوادث جاده‌ای یا معطل شدن در ترافیک‌های سنگین نیستند. همچنین، تغییرات آب‌وهوایی و بارش برف و باران نیز باعث تأخیر در حرکت قطار نمی‌شود.

پایین بودن هزینه خرید بلیط قطار

یکی دیگر از مزایای سفر به مشهد با قطار این است که هزینه خرید بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما، ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. این روش برای افرادی که قصد دارند در هزینه‌های سفر به مشهد صرفه‌جویی کنند، گزینه بسیار مناسبی است.

امکان حمل بار بیشتر در قطار

برخلاف هواپیما که مسافران برای حمل بار در آن با محدودیت مواجه هستند، در سفر با قطار هیچ‌گونه محدودیتی برای حمل بار وجود ندارد؛ زیرا بار اضافی مسافران، در واگن مخصوص بار قطار قرار می‌گیرد.

دسترسی راحت به ایستگاه راه‌آهن

با توجه به سروصدای زیاد هواپیما هنگام فرود یا پرواز، معمولاً فرودگاه‌ها با فاصله زیادی از مرکز شهر ساخته می‌شوند؛ اما ایستگاه‌های راه‌آهن، به مرکز شهر نزدیک هستند. مسافران هنگامی‌که به ایستگاه راه‌آهن مشهد می‌رسند، می‌توانند با صرف هزینه کمی و به‌وسیله تاکسی، به سمت هتلی که از قبل رزرو کرده‌اند، حرکت کنند.

حرکت قطارها بدون تأخیر

اگر با خرید بلیط قطار راهی مشهد شوید، قطار بدون هیچ تأخیری و در همان ساعتی که از قبل اعلام‌شده، به سمت مقصد حرکت می‌کند؛ اما در سفر هوایی، حرکت هواپیما به دلایل مختلفی، مانند تغییرات آب‌وهوا، اغلب دارای تأخیر است و مسافران ممکن است چند ساعت در فرودگاه معطل شوند.

خرید بلیط هواپیما و قطار به مقصد مشهد از فلای تودی

در این مطلب، شما را با مزایای سفر به مشهد با خرید بلیط قطار و هواپیما آشنا کردیم‌. هر یک از این روش‌های سفر، مزایای مربوط به خود را دارند؛ بنابراین، نمی‌توان یکی از آن‌ها را به‌عنوان روش بهتر معرفی کرد. درواقع، اینکه مسافران کدام روش را برای سفر به این شهر با هدف زیارت، خرید سوغات مشهد و بازدید از مکان‌های دیدنی، انتخاب می‌کنند، به سلیقه و بودجه آن‌ها بستگی دارد. برای خرید بلیط هواپیما یا قطار مشهد با مناسب‌ترین قیمت، به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این وب‌سایت همزمان با خرید بلیط، امکان رزرو هتل‌‌های مشهد نیز وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها