روز خود را با ویتامین D شروع کنید!

ویتامین D یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که برای حفظ سلامتی بدن به آن نیاز داریم. به ویتامین دی «ویتامین خورشید» هم می گویند چون این ویتامین در واکنش به قرارگیری در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید در بدن ما تولید می شود و در واقع خورشید اصلی ترین منبع این ویتامین است.

روز خود را با ویتامین D شروع کنید!

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

ویتامین D از جمله ویتامین‌هایی است که دریافت آن از طریق منابع غذایی، نورآفتاب و مکمل‌های غذایی از دوران کودکی تا کهولت برای تداوم سلامت ضروری است.

ویتامین D باعث استحکام استخوان ها می شود هم چنین این ویتامین در برابر دیابت،سرطان، آترواسکلروز ،بیماری های قلبی ، بیماری های خود ایمن و افسردگی و ...فرد را حفاظت می کند .

هنگامی که نور خورشید بر روی پوست شما می تابد ، باعث جذب ویتامین D می شود . نور خورشید منبع غنی از ویتامین D است اما به اندازه کافی نیاز را برطرف نمی کند .

بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم به صورت طبیعی ویتامین D ندارند . فقط ماهی آزاد ، سالمون و بسیاری از ماهی های دیگر سرشار از ویتامین D است . مقادیری ویتامین D در زرده تخم مرغ ، شیر و غلات یافت می شود .

 

 

روز خود را با ویتامین D شروع کنید!

در صبحانه خود منابع ویتامین D را بگنجانید: شیر( به خصوص انواع غنی شده با ویتامین D ) ، تخم مرغ ، کره و خامه برای کودکان ، آب پرتقال طبیعی ، غلات صبحانه به خصوص انواع غنی شده ، برای وعده صبحانه توصیه می شود .

 

نکته پایانی:

با انجام آزمایش ، مقدار ویتامین D خون را سنجیده و مکمل یاری آن را تحت نظر متخصص تغذیه یا پزشک شروع کنید.

به دلیل کمبود شدید این ویتامین در‌ بیشتر افراد جامعه، مکمل یاری رایگان ویتامین D در مقاطع دبیرستانی دخترانه و پسرانه در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها