پاندمی جدید باز هم از سوی چین؛

یک بیماری جدید از چین، دنیا را فرا می‌گیرد!

رییس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا: فعلا جای نگرانی نیست.

یک بیماری جدید از چین، دنیا را فرا می‌گیرد!

روزنامه هم میهن نوشت:

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت؛ شمال چین از اواسط اکتبر امسال در مقایسه با مدت مشابه در سه سال گذشته، شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی شبیه به آنفلوآنزا بوده است.

این سازمان به مردم چین توصیه کرده در راستای کاهش خطر بیماری‌های تنفسی اقداماتی شامل واکسیناسیون، حفظ فاصله از افراد بیمار، ماندن در خانه در هنگام بیماری، انجام آزمایش‌ها و مراقبت‌های پزشکی در صورت نیاز، زدن ماسک، اطمینان از تهویه مناسب و شستن منظم دست‌ها را انجام دهند.

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از این بیماری، میزان سرایت‌پذیری و البته خطرات ناشی از ابتلا به این بیماری در دست نیست اما اقدام سازمان جهانی بهداشت را می‌توان نوعی «علاج واقعه قبل از وقوع» قلمداد کرد تا بار دیگر با توبیخ و سلب اعتماد جهانیان مواجه نشود.

مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا: 

سازمان بهداشت جهانی در همه جا پایگاه ندارد و براساس اطلاعاتی که کشورها در اختیار این سازمان می‌گذارند، واکنش نشان می‌دهد. 

گزارش اولیه مبنی بر بروز بیماری تنفسی را در چین مقامات این کشور در اختیار سازمان جهانی بهداشت گذاشته‌اند و این هشدار سازمان براساس گزارش چین است اما اگر چین گزارش نمی‌داد اینگونه نیست که سازمان با استفاده از روش‌های خاصی متوجه بیماری در قسمتی از جهان شود. بلکه اطلاعات منتشرشده همان کشور مبنای تصمیم‌گیری و گزارش‌دهی سازمان بهداشت جهانی است.

حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا: 

مثل کرونا نمی‌شود. این احتمال را رد می‌کنم. ولی با توجه به حساسیتی که سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان ناظر روی این موضوع دارد، این بیماری زود کنترل می‌شود.

مانند ویروس‌های جدیدی که به سرعت کنترل شد و ظاهر قبلی خود را نشان داد. حدود ١٣ تا ١۴ میلیارد دُز واکسن تاکنون توزیع شده است، بعید می‌دانم ظاهر نازیبایی که تجربه کردیم را دوباره در جهان شاهد باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها