به زودی استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

آموزش و پرورش مکلف به استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی شد.

به زودی استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

نمایندگان مردم در مجلس وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند حداقل معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف (بازنشستگی، بازخریدی، استعفا، اخراج) و سایر موارد از خدمت در آموزش و پرورش خارج می‌شوند، صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی استخدام کند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح روز (چهارشنبه، یکم آذرماه ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ماده 88 این لایحه با 140 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 191 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدحسن آصفری در مخالفت با بند الحاقی مذکور گفت: اکنون افرادی که سال‌ها با آموزش و پرورش کار کرده‌اند و در مناطق محروم به تعلیم و تربیت پرداخته‌اند با تصویب این بند دچار مشکل می‌شوند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: بنابراین پیشنهاد می‌شود این بند تصویب شده و عنوان شود اولویت جایگزینی با کسانی مانند نهضتی‌ها باشد که چندین سال کار کرده‌اند و سپس مابقی افراد از رویه ذکر شده جذب شوند.

احد آزادی خواه در موافقت با این بند الحاقی از ماده 88 عنوان کرد: در این بند الحاقی حداقل میزان جذب و جایگزینی مطرح شده لذا حداکثر نیز بر اساس قانون می‌تواند مدنظر باشد و بر این اساس نکات مدنظر فرد مخالف اعم از جذب افرادی سال‌هاست با آموزش و پرورش همکاری دارند، فراهم است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش نباید خلأ مدیریتی داشته باشد و مفاد این بند الحاقی مرّ برنامه ششم است.

نماینده دولت نیز ضمن مخالفت با بند الحاقی مذکور گفت: این بند حکم 24 قانون مدیریت خدمات کشوری را نقض می‌کند زیرا آنجا عنوان شده طریقه جایگزینی مطابق یک سوم خروجی‌‌ها و مجوز صادر شده باشد. همچنین مگر ظرفیت دانشگاه‌های مذکور چقدر است که اینجا ورودی‌ها و خروجی‌ها را یکسان در نظر گرفته‌اند زیرا در سال جاری 50 هزار نفر بازنشسته شده‌اند و اکنون با کمبود معلم مواجه هستیم، در این میان باید یادآور شد که این بند مغایر اصل 75 بوده و بار مالی دارد و حتی اصل 126 قانون اساسی را نقض می‌کند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تصریح کرد: از مخالفت دولت تعجب می‌کنیم زیرا باید با روش‌های منطقی مسئله کمبود معلم را برطرف کنیم؛ نظام آموزش و پرورش در سال‌های قبل به عنوان یک الگو مطرح می‌شد اما طی یکی دو سال اخیر دچار چالش بوده و به مسئله اصلی کشور تبدیل شده است.

بر اساس بند الحاقی ماده 88 این لایحه؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداقل معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف (بازنشستگی، بازخریدی، استعفا، اخراج) و سایر موارد از خدمت در آموزش و پرورش خارج می‌شوند، با رعایت اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صرفاً از طریق این دانشگاه و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی استخدام نماید. سازمان و سازمان امور اداری و استخدامی مکلفند مجوز و شناسه (کد) استخدامی مورد نیاز را صادر نماید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها