مردم ایران در معرض ترومای جمعی/ مصرف داروهای آرام بخش در ایران بیشتر از مصرف مواد مخدر است

یک روانشناس گفت: ما مدام در معرض ترومای جمعی هستیم. امروز جامعه ما داروهای آرامش‌بخش بسیاری مصرف می‌کند حتی بیشتر از مواد مخدر.

مردم ایران در معرض ترومای جمعی/ مصرف داروهای آرام بخش در ایران بیشتر از مصرف مواد مخدر است

روزنامه دنیای اقتصاد به بهانه قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش به بررسی ترومای جمعی ایرانیان و همچنین وضعیت سلامت روان آنان پرداخته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، روان‌پزشکان از شکل‌گیری پدیده‌ای در جامعه خبر می‌دهند به نام ترومای جمعی. این پدیده با نهادینه شدن خشم و فروریختن قبح خشونت و نحوه برخورد با این خشونت شکل می‌گیرد.

این روزنامه در ادامه به نقل از غلامرضا حاجی حسین‌نژاد، روان‌شناس می‌نویسد: ما مدام در معرض این تروماها هستیم. مشکل اصلی جامعه‌ای است که دارای فقر اطلاعات است. در هر جامعه‌ای فقر اطلاعات، بستر رشد شایعه را فراهم می‌کند و هر فردی مجبور است از نظر جریان اطلاعات پناه ببرد به شایعات چون واقعیت را نمی‌داند.

وقتی عدالت اطلاعات رعایت نمی‌شود، ما آرامش ذهن نداریم. وقتی من نمی‌دانم چه اتفاقاتی دوروبرم افتاده است، نمی‌توانم لحظه‌ای آرام و قرار داشته باشم.

در این مواقع منبع شایعه فراموش می‌شود. موج ایجاد می‌شود و افراد با اطلاعات بمباران می‌شوند. امروز جامعه ما داروهای آرامش‌بخش بسیاری مصرف می‌کند حتی بیشتر از مواد مخدر.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها