بیشتر مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران زیر ۳۰ سال هستند!

۵۱.۹ درصد از مصرف‌کنندگان گل ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند.

بیشتر مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران زیر ۳۰ سال هستند!

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، با ابراز نگرانی از تاثیر تبلیغات اغواگرانه و غیرواقعی درباره «گُل» اعلام کرد که این ماده روانگردان، حاصل تلفیق دو گونه از گیاه شاهدانه و دارای ماده موثره ۴ الی ۵ برابر غلیظ‌تر از ماری‌جوانا (برگ و گل گیاه شاهدانه) است و برخلاف باور عمومی، علاوه بر اینکه صد درصد اعتیادآور است، در هر نوبت مصرف هم، تاثیرات مخرب روانی و جسمی بیشتری در مقایسه با ماری‌جوانا دارد.

معاون سازمان بهزیستی کشور با ارایه نتایج آخرین پیمایش ملی شیوع‌شناسی اعتیاد در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله ایران که در سال ۱۳۹۵ انجام شده بود، اعلام کرد: «۱۴.۸ درصد از مصرف‌کنندگان گل، دانشجویان و ۳.۷ درصد، دانش‌آموزان هستند. در جمعیت معتادان هم، حشیش و گل با فراوانی ۴.۴ درصد، در رتبه دوم و بعد از تریاک است. ۳۳.۳ درصد مصرف‌کنندگان گل، بیکار و ۵۱.۹ درصد مصرف‌کنندگان گل در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال هستند. ۳۴.۹ درصد افرادی که تجربه مصرف گل را داشته‌اند، ماده دیگری نیز تزریق کرده‌اند. ۸۴.۶ درصد مصرف‌کنندگان گل، مرد و ۱۵.۴ درصد، زن هستند.

مصرف همزمان گل با شیشه، گل با قلیان و گل با مشروبات الکلی در این پیمایش گزارش شد علاوه بر اینکه بالغ بر ۸۰ درصد مصرف‌کنندگان مستمر گل، مشروبات الکلی هم مصرف کرده‌اند.»/ اعتماد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها