آیا مردم حاضرند برای اینترنت کم‌سرعت و فیلترشده پول بیشتری بپردازند؟

زمانی که اینترنت کیفیت پایینی دارد به طور طبیعی مردم رغبتی به پرداخت هزینه بیشتر برای آن را ندارند.

آیا مردم حاضرند برای اینترنت کم‌سرعت و فیلترشده پول بیشتری بپردازند؟

بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی از خارج کشور تامین می‌شود و در چند سال اخیر افزایش نرخ ارز باعث شده که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نتوانند به آسانی زیرساخت خود را به‌روز رسانی کنند.

همین امر باعث شده که اپراتورها از وزارت ارتباطات درخواست افزایش قیمت اینترنت داشته باشند. با اینکه وزارت ارتباطات لزوم افزایش تعرفه اینترنت را پذیرفته اما تا کنون با این درخواست موافقت نکرده است.

آنگونه که پیوست گزارش داده است، مهدی روحانی‌نژاد، معاون راهبری سازمان تنظیمات مقررات، در این نشست گفت: «وزارت ارتباطات نیاز به افزایش تعرفه را پذیرفته و در اجرایی شدن آن مصمم است. اما اولویت اول و مهم دولت و حاکمیت افزایش مصرف و سهم ترافیک داخلی در قبال اینترنت است و هرگونه اطلاح و افزایش قیمت باید با مدلی صورت بگیرد که تقویت کننده ترافیک داخلی باشد. 

یکی از عواملی که سبب می‌شود که افزایش تعرفه‌های اینترنتی به راحتی ممکن نباشد و نسبت به آن نگرانی‌هایی وجود داشته باشد، واکنش مردم به این افزایش قیمت‌هاست.

معمولا زمانی افزایش قیمت توجیه‌پذیر است که کیفیت خدمت هم مناسب باشد. اما زمانی که اینترنت کیفیت پایینی دارد به طور طبیعی مردم رغبتی به پرداخت هزینه بیشتر برای آن را ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها