تبلیغ مواد مخدر در اپلیکیشن TikTok؟

اپلیکشین TikTok اخیرا با تبلیغ مواد مکمل بدنسازی،اقدام به تبلیغ برای خرید و فروش مواد مخدر کرده است.

تبلیغ مواد مخدر در اپلیکیشن TikTok؟

ویدیوهای TikTok در مورد داروهای کشنده بدنسازی، 89 میلیون بار توسط جوانان در بریتانیا مشاهده شده است

 

به گزارش مستقل انلاین، روزنامه گاردین نوشت:

گزارشی نشان می‌دهد که کاربران جوان TikTok در بریتانیا 89 میلیون بار ویدیوهایی را مشاهده کرده‌اند که داروهای مرگبار و غیرقانونی بدنسازی را تبلیغ می‌کنند.

این گزارش با عنوان تجارت سمی TikTok، توسط مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH)، به ترویج داروهای بدنسازی و افزایش محتوای سمی برای مردان جوان می‌پردازد.

اینفلوئنسری که روزی ۱۰۰ تا تخم مرغ میخورد

این گزارش حاکی از آن است که این محتوا فیزیک و استایل غیرواقعی را برای مردان تشویق می‌کند که با مردانگی سمی بزرگ‌تر شده و بر عزت نفس پسران و مردان جوان تأثیر می‌گذارد.

محققان با استفاده از ابزارهای خود TikTok دریافتند که در بریتانیا، کاربران در هر سنی در سه سال گذشته تقریباً 117 میلیون بار محتوای ارسال شده در هشتگ های تبلیغ کننده استروئیدها و داروهای مشابه را مشاهده کرده اند. از این تعداد بازدید، 89 میلیون از کاربران 18 تا 24 ساله بوده است.

ویدیوهای TikTok در مورد داروهای کشنده بدنسازی، 89 میلیون بار توسط جوانان در بریتانیا مشاهده شده است.

گزارش در مورد محتوای سمی با هدف مردان جوان نشان می دهد که مصرف مواد مخدر ترویج شده و خطرات آن کم اهمیت است.

در ایالات متحده، ویدئوهایی که این مواد را تبلیغ می‌کردند، در سه سال 587 میلیون بار توسط کاربران در تمام سنین مشاهده شد، از جمله 420 میلیون بار توسط کاربران 18 تا 24 ساله.

این یافته‌ها بخشی از یک مطالعه گسترده‌تر است که به موضوع TikTok با ترویج مواد مخدر خطرناک و غیرقانونی که پسران و مردان جوان را هدف قرار می‌دهند، می‌پردازد.

محققان CCDH به بررسی ویدیوهایی پرداختند که محتوایی را تبلیغ و ارسال کردند، ویدیوهای مربوط به فروش سه دسته از استروئیدها و داروهای مشابه استروئید را یافتند: استروئیدهای آنابولیک-آندروژن، پپتیدها و تعدیل کننده های گیرنده آندروژن انتخابی (SARM).

محققان دریافتند که محتوای ارسال شده در هشتگ های مرتبط اغلب باعث ترویج مصرف مواد مخدر و کاهش خطرات احتمالی می شود. برای مثال، برخی ویدیوها بینندگان را تشویق می‌کنند که «نگرانی‌ها را نادیده بگیرند و به والدین خود بگویید که این کالاها نوعی ویتامین‌ها هستند».

این گزارش همچنین وب‌سایت‌هایی را شناسایی کرد که از اینفلوئنسرهای TikTok برای فروش داروهای استروئیدی استفاده می‌کردند – یکی از شرکت‌های مستقر در بریتانیا در حال تبلیغ داروی SARMs بود که فروش آن در بریتانیا غیرقانونی است و می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

اینفلوئنسرهایی که در تبلیغ استروئیدها و داروها از طریق مشارکت های تبلیغاتی نقش دارند، مجموعاً 1.8 میلیون دنبال کننده دارند و می توانند تا 30 درصد از فروش را پورسانت دریافت کنند.

دستورالعمل‌های انجمن TikTok محتوایی را که نشان‌دهنده یا ترویج مصرف تفریحی مواد مخدر، تجارت مواد مخدر، یا نشان دادن یا تبلیغ جوانانی که مواد مخدر دارند یا مصرف می‌کنند، ممنوع می‌کند.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که خرید مواد مخدر در رسانه‌های اجتماعی آسان است و به طور آشکار در پلتفرم‌ها فروخته می‌شوند. به عنوان مثال، کاربران می توانند با استفاده از کلمات رمز از حذف ویدیوهای خود دور شوند.

مرگ و میر در جامعه بدنسازی نیز منجر به هشدارهایی در مورد دسترسی به داروهای غیرقانونی بدنسازی شده است.

 

CCDH از TikTok می‌خواهد استانداردهای جامعه خود را حفظ کند و در مورد اینکه محققان می‌توانند داده‌های مربوط به اینکه چه تعداد از جوان‌ترین کاربران این پلتفرم، زیر ۱۸ سال، محتوای مضر را مشاهده می‌کنند، شفاف‌سازی کند.

 

عمران احمد، مدیر اجرایی مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی، گفت که این ایده "محور" مردانگی، مردان جوان را در معرض خطر قرار می دهد. به مردان جوان گفته می‌شود که آنها مردان واقعی نیستند مگر اینکه دارای بدن‌هایی از نوع انتقام‌جو باشند که برای اکثر مردم دست نیافتنی است. این به عزت نفس آنها لطمه می زند و سپس به دنبال سود بردن از این با فروش داروهایی است که می تواند آنها را بکشد.

 

«الگوریتم TikTok فوق‌العاده اعتیادآور و خطرناک است، آنها باید مراقب باشند که چه محتوایی را به عنوان محتوای توصیه شده برای جوانان ارائه می‌کنند.»

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها