دوران گرمایش جهانی به پایان رسیده و دوران جوشش جهانی فرا رسیده است

در گرم‌ترین سال تاریخ دولت‌ها چه وظایفی دارند؟

کارشناسان می‌گویند که شهرها می‌توانند در چندین و چند مرحله از قبل برای مواجهه با امواج گرمای شدید آماده شوند. متولیان شهری می‌توانند ارزیابی‌های اولیۀ خطرات گرما را انجام دهند تا بفهمند کدام بخش‌های شهر در برابر گرمای شدید آسیب‌پذیرتر هستند.

در گرم‌ترین سال تاریخ دولت‌ها چه وظایفی دارند؟

 ماه جولای (ماه حاضر) قرار است به گرم‌ترین ماه ثبت شده جهان تبدیل شود، زیرا انتشار سوخت‌های فسیلی باعث تغییرات آب و هوایی و افزایش شدت گرما در سراسر نیم‌کره شمالی شده است.

گرمترین ماه سال

 

دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که بشریت بر صندلی داغ نشسته است. تغییر آب و هوا اینجاست، وحشتناک است، و این تازه آغاز است. دوران گرمایش جهانی به پایان رسیده و دوران جوشش جهانی فرا رسیده است.
 

پس از گرم ترین جولای تاریخ، سال ۲۰۲۳ نیز گرم‌ترین سال خواهد بود
 

جولای قرار است به گرم‌ترین ماه ثبت شده جهان تبدیل شود، زیرا انتشار سوخت های فسیلی باعث تغییرات آب و هوایی و افزایش شدت گرما در سراسر نیمکره شمالی شده است

ناسا می‌گوید جولای 2023 احتمالا گرمترین ماه کره زمین طی هزاران سال باشد.

بر اساس گزارش اداره اقیانوس شناسی و جوی ایالات متحده «ان او ای ای»، چهل و چهار درصد سطح اقیانوس‌ها و دریاها در حال حاضر با موج گرمای دریایی مواجه است که رکوردی جدید از زمان آغاز رصدها در سال 1991 به شمار می‌آید.

گرما

به گفته گافین اسمیت، دانشمند ارشد آب و هوا در «ناسا»، جولای 2023 به احتمال زیاد، گرمترین ماه در جهان در طول صدها سال اگر نگوئیم هزاران سال، به شمار می‌آید.

 

هشدارها نشان می‌دهد اکنون در گرم‌ترین دوران سیاره زندگی می‌کنیم و آمارها خبر می‌دهد ۸ سال اخیر، گرمترین سال‌های زمین بوده است. 

پیام ما در این باره نوشت: افزایش دما و موج‌های شدید گرمایی در سراسر جهان به حدی رسیده که کشورهای آلمان و اتریش به افراد مسن، بیماران، زنان باردار و والدین دارای فرزندان خردسال هشدار دادند که مراقب سلامتی خود در این دوران باشند.

از طرف دیگر جنوب ایالات متحده آمریکا در معرض گنبد گرمای طولانی مدت قرار گرفته و دمای هوا در بخش‌هایی از هند به ۴۷ درجه و در مناطقی از شمال آفریقا به ۵۰ درجۀ سانتی‌گراد رسیده است.

با این حساب ازآنجاکه دیگر نمی‌شود گرمای جهانی را نادیده گرفت، تعدادی از شهرها و دولت‌های محلی در حال برنامه‌ریزی و ایجاد مراکز تاب‌آوری در برابر گرما هستند.

به گزارش سایت موسسه غیرانتفاعی «آتلانتیک کانسیل»، مرکز تاب‌آوری «بنیاد آدرین آرشت-راکفلر شورای آتلانتیک» که با شهرهای سراسر جهان همکاری می‌کند تا از افراد بیشتری در معرض آثار خطرناک گرمای شدید، محافظت کند، چند شهر در دنیا در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی جامعۀ خود برای مقابله و تاب‌آوری در برابر گرما هستند. شهر سویل اسپانیا، میامی در آمریکا، فری تاون در سیرالئون از جمله این شهرها هستند. موج گرمای شدید ممکن است با هشدار یا بدون آن وارد شهرها شوند و ما باید به هر حال آماده باشیم.

کارشناسان می‌گویند که شهرها می‌توانند در چندین و چند مرحله از قبل برای مواجهه با امواج گرمای شدید آماده شوند. متولیان شهری می‌توانند ارزیابی‌های اولیۀ خطرات گرما را انجام دهند تا بفهمند کدام بخش‌های شهر در برابر گرمای شدید آسیب‌پذیرتر هستند.

همچنین، آن‌ها می‌توانند برنامه‌هایی فوری برای مقابله با گرما داشته باشند و بازیگرانی را از قبل مسئول شناسایی این موج‌های شدید گرما کنند.

همچنین به مدیران شهری توصیه می‌شود که کمپین‌های آموزشی را قبل از فصل گرما برای افزایش آگاهی عمومی در مورد خطرات گرمای شدید راه بیندازند.

همچنین بهتر است دولت‌های محلی در هر موقعیتی که قرار دارند، این ایده‌ها را بپذیرند چون به‌هرحال جهان به‌سوی گرمایش در حال حرکت است و آن‌ها باید برنامه‌ای برای ادارۀ شهرها داشته باشند و تا شهرها را اداره کنند.

همچنین میلیاردها نفر در حال حاضر با اثرات گرمای شدید زندگی می‌کنند و با ادامۀ شهرنشینی جهان، حتی تعداد بیشتری آسیب‌پذیرتر می‌شوند. بنیاد «آرشت-راکفلر» توصیه می‌کند که از راه‌حل‌ها، دانش و منابع مورد نیاز برای محافظت از مردم در برابر گرما استفاده و هر چه سریع‌تر اقدام کنیم.
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها