در چه خانه‌هایی بیشتر از فرش مدرن استفاده می‌شود؟

در چه خانه‌هایی بیشتر از فرش مدرن استفاده می‌شود؟

فرش‌های مدرن پس از ابداع فرش ماشینی و در راستای هماهنگی با معماری مدرن که از اوایل قرن 20 میلادی طراحی و ساخته شدند. راهنمای خرید فرش مدرن به شما کمک می‌کند تا این نوع فرش‌ها را بهتر شناخته و بهترین انتخاب ممکن را برای فضای خود داشته باشید.

فرش مدرن چیست؟

 

از آنجا که فرش‌ها از قرن‌ها و شاید چند هزار سال پیش جزو مبلمان انسان شناخته می‌شوند، همواره یکی از عناصر اصلی در هر خانه‌ای، چه در غرب و چه در شرق هستند. با ایجاد سبک‌های مدرن در معماری، نقاشی و... مبلمان و فضای داخلی خانه‌ها هم تحت تأثیر قرار گرفته و شکل و شمایل مدرن به خود گرفت. به همین دلیل عناصر داخلی فضا از جمله فرش، تحت تاثیر این تغییرات دو راه پیش روی خود می‌دیدند، یا باید حذف می‌شدند یا تغییراتی در جهت سازگاری با فضا باید ایجاد می‌شد.

فرش‌های مدرن بر خلاف فرش‌های کلاسیک طرح‌هایی خلوت تر دارند و خصوصیت اصلی آن‌ها مطابق با شعار اصلی سبک مدرن، کاربرد است؛ یعنی آنچه در فرش‌های مدرن برخلاف فرش‌های کلاسیک مشاهده می‌کنید، عدم استفاده از نمادها و نقش‌هاست، از زیاده گویی در طرح اجتناب شده و سادگی بیشتری به چشم می خورد.

فرش مدرن ماشینی معمولاً خلوت بوده و در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند. این فرش‌ها معمولاً از تعداد رنگ کمتری نسبت به فرش‌های کلاسیک برخوردار بوده و حتی ممکن است به‌صورت تک رنگ مورد استفاده قرار گیرند. از جمله ویژگی‌های فرش مدرن که در برخی از آن‌ها به وضوح مشاهده می‌شود استفاده از رنگ‌های خنثی است که باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا از لحاظ بصری می‌گردد.

 

نکات انتخاب فرش مدرن برای خانه

 

راهنمای خرید فرش مدرن بیان می‌کند که این فرش‌ها دارای خطوط صاف، متقاطع و یا منحنی هستند که فرم‌های ساده‌ای ایجاد می‌کنند. در برخی از انواع فرش‌های مدرن می‌توان رنگ‌های با هارمونی و در برخی دیگر می‌توان رنگ‌های با کنتراست و تضاد بالا را مشاهده کرد. هر کدام از این فرش‌ها برای فضاهای مخصوص و مشخصی مناسب هستند. بسته به اینکه شما چه انتظاری از فرش خود دارید، انتخابتان می‌تواند متفاوت باشد.

اگر شما فرشی می‌خواهید که از سردی کف جلوگیری کرده و کف اتاق را هنگام نشستن روی مبل یا راه رفتن روی آن، گرم، نرم و دل‌پذیرتر کند و از شلوغی بیزار هستید (مخصوصاً اگر فضای کوچکی در اختیار دارید) فرش‌های مدرن تک رنگ با رنگ‌های خنثی یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای فضای شما هستند. این فرش‌ها فضا را شلوغ نکرده و در عین حال کاربرد مدنظر را فراهم می‌کنند.

اگر شما فضایی در اختیار دارید که رنگ‌های خنثی در آن غالب هستند و مبلمان اداری ساده با رنگ‌های خنثی در اختیار دارید، می‌توانید از فرش‌های مدرن برای جذاب‌تر شدن فضای خود استفاده کنید. این فرش‌های مدرن دارای رنگ‌های تند به‌صورت تک رنگ یا به‌صورت ترکیب چند رنگ متضاد هستند و می‌توانند علاوه بر یک عنصر کاربردی، یک عضو دکوری مهم در فضای خانه شما به شمار بروند.

 

ویژگی‌های فرش مدرن

 

ویژگی‌های فرش‌های مدرن را می‌توان در چند دسته کلی: طرح- جنس و بافت - رنگ و ترکیب رنگی- اندازه و شکل کلی قرارداد.

طرح

همان‌طور که به‌عنوان راهنمای خرید فرش مدرن بیان شد، فرش‌های مدرن طرح‌های متنوعی دارند. برخی بدون طرح بوده و تنها جنس متریال استفاده شده در فرش را به رخ می‌کشند. برخی دیگر از فرش‌های مدرن از طرح‌های بسیار ساده‌ای در خود استفاده می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های فرش مدرن می‌توان به طرح‌های ترکیبی و هندسی اشاره کرد که بخش مهمی از فرش‌های مدرن هستند. علاوه بر این در برخی از فرش‌های مدرن از طرح‌های کلاسیک به شکل‌های نوینی استفاده می‌شود.

2

 

جنس و بافت

جنس و بافت فرش مدرن می‌توانند کاملاً متفاوت از آنچه در فرش کلاسیک مشاهده می‌شود، باشد. به‌عنوان مثال در فرش مدرن از پوست، چرم و... حتی به‌صورت خالص و بدون ترکیب با عناصر و متریال دیگر استفاده می‌گردد. البته برخی فرش‌های مدرن به دلیل احترام به مخاطبان دوست دار حیوانات از چرم‌های مصنوعی برای ساخت محصولات خود بهره می‌برند.

رنگ

در مورد رنگ فرش‌های مدرن و فرش ماشینی بالاتر و در راهنمای خرید فرش مدرن صحبت کردیم، اما نکته دیگر این است که شما به واسطه استفاده از رنگ‌های مختلف فرش مدرن می‌توانید فضای خود را گرم و صمیمانه و یا شیک و رسمی کنید؛ بنابراین باید در انتخاب رنگ مناسب برای خود، با توجه به سایر موارد از جمله مبلمان، دیوارها و... دقت کنید.

ابعاد و اندازه

اندازه و شکل کلی فرش مدرن کاملاً بستگی به کاربردی دارد که از آن نیاز است. این فرش‌ها هم در ابعاد مشخص فرش کلاسیک مانند 3*4 و... ساخته می‌شوند و هم گاهی به شکل دایره، بیضی و... تولید می‌گردند تا مخاطبان گستره بیشتری برای انتخاب داشته باشند.

 

کلام آخر

 

فرش‌های مدرن جزو پر مخاطب‌ترین فرش‌های بازار به‌حساب می‌آیند. این فرش‌ها با ویژگی‌های مخصوصی که دارند جزو بهترین گزینه‌ها به‌عنوان کف‌پوش خانه‌های مدرن حساب می‌شوند. مجموعه آقای فرش با گردآوری بهترین فرش‌های مدرن و فرش ماشینی این امکان را به خریداران محترم داده تا با بررسی کامل فرش‌های مدرن، انتخاب مناسبی برای فضای خود داشته باشند. این فرش‌ها در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده‌اند و شما در می‌توانید با کلیک روی فرش مدرن و فیلتر آنچه مدنظر دارید، به گزینه‌های مناسب برای فضای خود دسترسی داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها