مردم در مناطق گرمسیر خانه های خود را تخلیه کنند

دولت و شهرداری های شهرهای گرمسیر اعلام کردند مردم در مناطق گرمسیر خانه های خود را تخلیه کنند.

مردم در مناطق گرمسیر خانه های خود را تخلیه کنند

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

پیش بینی می شود وزش باد شدید برای روز یکشنبه تلاش های آتش نشانان را برای مهار آتش سوزی های غیرقابل کنترل در جزیره رودس یونان، جایی که حدود 30 هزار نفر مجبور به تخلیه شده اند، مختل کند.

شعله‌های آتش نزدیک به یک هفته است که در جزیره می‌سوزند، زیرا یونان توسط طلسم طولانی گرمای شدید که مهار آتش را دشوار کرده است، درگیر شده است.

مقامات محلی رودز روز شنبه گفتند 30000 نفر را که در معرض خطر آتش سوزی قرار داشتند به مکان امنی منتقل کردند، از جمله بیش از 2500 نفر که مجبور شدند با کشتی از سواحل خارج شوند.

واسیلیس واتراکویانیس، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: انتظار می رود باد از ساعت 12 تا 5 بعد از ظهر شدیدتر شود، و حتی این احتمال وجود دارد که وزش باد زودتر نیز آغاز شود.

آتش‌سوزی‌ها در طول شب به روستای لایرما رسید و خانه‌ها و یک کلیسا را ​​در آنجا می‌سوخت، در حالی که شعله‌های آتش که گاهی به دریا می‌رسید، به هتل‌های زیادی آسیب رساندند.

مقامات هشدار داده‌اند که نبرد برای مهار شعله‌های آتش که در اواسط فصل اوج گردشگری رودز در جریان است، چند روز طول خواهد کشید.

یکی دیگر از سخنگویان آتش نشانی، یانیس آرتوپویوس، به تلویزیون یونان گفت که جبهه اصلی آتش در مناطقی در جنوب روستای آپولون بود.

هزاران نفر از مردم، ساکنان و گردشگران روز شنبه از حداقل شش روستا تخلیه شدند.

در آتن، وزارت امور خارجه اعلام کرد که واحد مدیریت بحران خود را برای کمک به تخلیه شهروندان خارجی در یونان به دلیل آتش‌سوزی جنگل‌ها فعال کرده است.

گردشگران و برخی از ساکنان محلی شب را در سالن‌های ورزشی، مدارس و مراکز کنفرانس هتل‌های جزیره سپری کردند و آتش‌نشانان در حال مهار آتش بودند.

علاوه بر این، سه کشتی مسافربری در بندر رودز برای اسکان نجات‌یافته‌ها لنگر انداخته‌اند.

اناگیوتیس دیملیس، رئیس شورای روستای آرکانجلوس، به تلویزیون اسکای گفت: «این یک وضعیت بی‌سابقه برای جزیره است.»

از لحظه‌ای که هشدار تخلیه در اوایل بعد از ظهر به صدا درآمد، گردشگران به سمت ساحل حرکت کردند و چمدان‌های خود را پشت سر خود کشیدند.

بخش بزرگی از جزیره بدون برق بود زیرا شرکت برق عمومی PPC کارخانه محلی در جنوب را به دلایل ایمنی تعطیل کرد.

بیش از 200 آتش نشان در طول شب با آتش مبارزه کردند، در حالی که پشتیبانی هوایی از اوایل روز یکشنبه آغاز شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها