حجاب یک فرهنگ است، فرهنگ زور و اجبار برنمی‌دارد

وقتی سلبریتی‌ها علنا حجاب ندارند، شناختن بانوان بی‌حجاب در خیابان‌ها اهمیتی دارد؟

حجاب یک فرهنگ است، فرهنگ زور و اجبار برنمی‌دارد

روزنامه رسالت: مسئله فرهنگی یا اعتقادی، به جبر قانون تغییر نمی‌یابد

به‌تازگی ویدئوهایی منتشر شده که بحث درباره شناسایی هویت زنان کشف حجاب کرده از طریق دوربین‌های هوشمند را داغ کرده است.‌ برخی درباره امکان فنی چنین اقدامی صحبت می‌کنند و برخی در باب میزان کارآمدی آن در حوزه فرهنگ.

روزنامه رسالت در این باره نوشته: مسئولان مرتبط گفته‌اند که با دوربین و رصد هوشمند، چهره افراد ناهنجار را شناسایی کرده و پیگیری می کنیم.

نتیجه چیست؟ می‌خواهیم چه کنیم؟ وقتی برخی از مشاهیر و به اصطلاح سلبریتی‌ها علنا حجاب ندارند و اتفاق خاصی هم برایشان نمی‌افتد یا اگر پیگیری هم شود، به مبلغی کمتر از تبلیغ یک پست اینستاگرامی جریمه می شوند، آیا واقعا شناختن بانوان بی‌حجاب در خیابان‌ها اهمیتی دارد؟

وقتی خانم بی‌حجابی که سال‌ها از طریق سیمای ملی به چهره تبدیل شده و همه او را می‌شناسند، در علن حجاب از سر برمی‌دارد و مورد تعقیب موثری نیست، آیا مهم است که یک دختر ناشناخته در یک کوچه یا خیابان چه حجابی دارد؟ آیا ما واقعا به دنبال ساماندهی فضای حجاب به صورت اصولی هستیم؟

ممکن است پرسیده شود راه حل چیست؟ پاسخ آن است که یک مسئله فرهنگی یا اعتقادی، به جبر قانون تغییر نمی‌یابد. کار توامان همه متولیان و دستگاه های مسئول و البته صبر و متانت لازم است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها