بی‌حجابی با آتش به اختیاری رفتار کردن بدتر می‌شود

سخن رهبر انقلاب، توصیه ای به گروهی از نیروهای سیاسی بود که رفتارهای بی قاعده و مواجهه ساده و حتی «آتش به اختیار» در موضوع حجاب، راه حل مواجهه با پدیده بی حجابی سیاسی نیست.

بی‌حجابی با آتش به اختیاری رفتار کردن بدتر می‌شود

آتش به اختیاری اینجا ممنوع است

آجورلو مدیرمسئول صبح نو، نوشت:

 سخن رهبر انقلاب، توصیه ای به گروهی از نیروهای سیاسی بود که رفتارهای بی قاعده و مواجهه ساده و حتی «آتش به اختیار» در این موضوع، راه حل مواجهه با پدیده بی حجابی سیاسی نیست و تاکیدی به گروهی دیگر که نیازمند در اولویت قرار گرفتن شیوه ها و ابتکارهای جدید در حوزه فرهنگ و آموزش و جامعه هستیم.

 ‌مواجهه ساده با این پدیده سیاسی نه تنها ممکن است به نتیجه مطلوب منجر نشود که شاید بخشی از طرح کلی طرف مقابل برای التهاب اجتماعی هم باشد. نگاه سیاسی به این موضوع، از رویکرد فرهنگی و اجتماعی می گذرد که راهی برای توفیق نیافتن طرف مقابل در پروژه بی حجابی سیاسی است.

 همان گونه که حجاب، محدودیتی دینی و قانونی و بی حجابی دستورکاری سیاسی است و‌ نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود، تقلیل مواجهه به مدل هایی شبیه گشت ارشاد که نوعی ساده سازی است، حل کننده مساله نیست. شیوه های ایجابی و خلاقانه و تبیینی مقابل رویکردهایی است که تضاد اجتماعی می آفریند. توصیف رهبری از ضعیف الحجاب ها به عنوان افرادی دین دار که مقابل پروژه براندازی و کشف حجاب سراسری ایستادند، ادامه همان رویکرد وحدت آفرین و جامعه محور رهبری در زمانه ناآرامی ها است که در سخنان و اقدام های ایشان مشاهده شد. علاج کار تبیین است نه باتوم، همچنان نیاز به تبیین دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها