پیاده روی مفید؛

کالری سوزی بیشتر

پیاده‌روی، ورزشی بیش از حد ساده و راحت به نظر می رسد، اما در واقعیت این گونه نیست. تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی می تواند فواید سلامت مختلف را برای شما به ارمغان آورد.

کالری سوزی بیشتر

چگونه در پیاده‌روی بیشترکالری بسوزانیم؟

سرعت خود را مدام تغییر دهید:

پیاده رویای که تمام مدت با گام‌های یکنواخت انجام شود کالری کمتری مصرف می‌کند.

 به جای اینکه در پیاده روی سرعت ثابت و گام‌های یکنواخت داشته باشید، سه دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت سه دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره آهسته راه بروید. سرعت شما در گام تند باید به حدی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید. در این سه دقیقه بر روی حرکات خود تمرکز بیشتری داشته باشید. می‌توانید این دوره‌های سه دقیقه‌ای آهسته- سریع را تا پنج مرتبه تکرار کنید تا کل زمان پیاده روی شما 30 دقیقه باشد. این کار باعث می‌شود که کالری بیشتری بسوزانید و به علاوه میزان تحمل پذیری و استقامت خود را نیز افزایش دهید.

⁦⁩بر روی سطوح نرم پیاده‌روی کنید:

در مقایسه با پیاده‌روی بر روی سطح خیابان و سنگفرش‌ها، پیاده روی بر روی شن کالری بیشتری مصرف می‌کند.

 راه رفتن بر روی شن نسبت به سطوح صاف دیگر 50% کالری بیشتری می‌سوزاند. اگر به ساحل دریا دسترسی ندارید، راه رفتن بر روی خاک‌های نرم و حتی برف را امتحان کنید. پیاده روی بر روی هر سطح نرمی که پای شما کمی در آن فرو رود نسبت به سطوح صاف کالری بیشتری مصرف می‌کند.

موسیقی گوش کنید:

مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که هنگام ورزش کردن به موسیقی‌های دارای ضرباهنگ ورزشی گوش می‌کنند سخت‌تر و طولانی‌تر از افرادی که بدون موسیقی ورزش می‌کنند به فعالیت می‌پردازند.

 

⁩از شیب‌ها استفاده کنید:

اگر بیرون از خانه پیاده‌روی می‌کنید مسیر خود را طوری طراحی کنید که شامل سطوح شیب‌دار و تپه‌های کوچک باشد. بالا رفتن از شیبها باعث می‌شود که ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و چربی بیشتری بسوزانید. سعی کنید با همان سرعت و گام‌هایی که در سطح صاف پیاده‌روی می‌کردید از شیب‌ها بالا بروید. با افزودن مقداری شیب به پیاده‌روی خود، علاوه بر مصرف کالری بیشتر، استقامت شما نیز افزایش خواهد یافت و عضلات شما قوی خواهند شد.

کمی سنگین‌تر:

همراه داشتن دو دمبل سبک هنگام پیاده‌روی می تواند راهبردی قدیمی به نظر برسد، اما همچنان یکی از گزینه های خوب برای بهبود نتایج پیاده‌روی است. پیاده‌روی هنگامی که مقداری وزن اضافه حمل می کنید، کالری سوزی را افزایش می دهد زیرا باید بار بیشتری نسبت به وزن بدن را جابجا کنید. البته باید مراقب باشید و در انتخاب وزنه زیاده‌روی نکنید. وزن بیش از حد می تواند تنش ناخواسته را بر مفاصل شما وارد کند.

همچنین، در صورت استفاده از دمبل می توانید تمرینات ترکیبی را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، پس از پنج دقیقه پیاده‌روی می توانید توقف کرده و حرکاتی مانند لانژ، جلو بازو یا اسکات را انجام دهید. این کار می تواند برنامه ورزشی شما را جذاب‌تر و کالری سوزی را افزایش دهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها