نتیجه بررسی‌های وزیر بهداشت؛ مسمومیت دانش آموزان قمی خفیف بوده و جای نگرانی نیست

وزیر بهداشت با بیان اینکه مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان قم خفیف بوده و جای نگرانی نیست، گفت: نمونه‌‌های زیادی از دانش‌آموزان مسموم شده در مدرسه گرفته شد و به مراکز پیشرفته خودمان مثل پاستور و ... ارسال شد و خوشبختانه هیچ نوع ویروس و میکروبی در این جهت شناخته نشد.

نتیجه بررسی‌های وزیر بهداشت؛ مسمومیت دانش آموزان قمی خفیف بوده و جای نگرانی نیست

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شبکه خبر در خصوص نتیجه پیگیری‌ها پیرامون مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان قم، اظهار کرد: امروز در بیمارستان شهید بهشتی قم حضور دارم و تعدادی از افرادی که به دلیل مسمومیت از مدارس به این بیمارستان منتقل شده بودند را ویزیت کردم و با پزشکان و افرادی که در بیمارستان بودند، مذاکراتی داشتیم.

وی ادامه داد: به طور کلی جمع‌بندی وزارت بهداشت این است که این مسمومیت بسیار خفیف است و هیچ عارضه‌ای را از شروع مسمومیت تا امروز برای افراد ایجاد نکرده است و هیچ‌گونه نگرانی از این جهت وجود ندارد.

وزیر بهداشت گفت: اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی قم نهایت تلاش و درمان‌ها را به موقع انجام دادند؛ همچنین چند تیم بهداشتی و درمانی از تهران به اینجا اعزام شد و در واقع جمع‌بندی ما این است که عامل مسمومیت، میکروبی نیست.

وی تصریح کرد: نمونه‌‌های زیادی از بیماران گرفته شد و به مراکز پیشرفته خودمان مثل پاستور و ... ارسال شد و خوشبختانه هیچ نوع ویروس و میکروبی در این جهت شناخته نشد./ فارس

عین‌اللهی افزود: امروز کمیته‌ای ویژه‌ای را به عنوان کمیته ملی از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مسؤولیت معاون درمان وزارتخانه مسؤول کردم که این تحقیقات و بررسی‌ها را به صورت ویژه انجام دهند؛ وقتی که به نتیجه رسیدیم خدمت مردم عرض خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها