کمک‌های اهدایی شهروندان عربستان به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه به ۶۵ میلیون دلار رسید

ارزش کمک‌های اهدایی کارزار مردمی عربستان برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه تا امروز شنبه به 244 میلیون و 379 هزار و 642 ریال (65.1 میلیون دلار) رسیده است.

کمک‌های اهدایی شهروندان عربستان به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه به ۶۵ میلیون دلار رسید

به گزارش شفقنا به نقل از الخلیج انلاین، مرکز کمک‌رسانی ملک سلمان که از روز چهارشنبه برنامه‌ای تحت عنوان «مشارکت کُن» برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه راه‌اندازی کرده است، اعلام کرد: تاکنون حدود 697 هزار و 699 نفر در این برنامه مشارکت کرده اند.

«عبدالله بن عبدالعزیز الربیع»، مدیر مرکز امدادرسانی ملک سلمان اظهار داشت: پیش از راه‌اندازی برنامه مشارکت کُن بیش از 13 میلیون ریال کمک برای زلزله زدگان سوریه و ترکیه جمع آوری شده بود.

عربستان پیشتر از ایجاد پل هوایی برای کمک به زلزله زدگان سوریه و ترکیه خبر داده است.

در همین رابطه، وزیر بهداشت ترکیه با اعلام آماری از آخرین تلفات زلزله مهیب این کشور، تعداد کشته شدگان را 20213 و زخمی‌ها را 80012 نفر اعلام کرد.

به گفته «فخر الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه، شهر «انطاکیه» بیشتر حجم تلفات و خسارات را به خود اختصاص داده است و بیمارستان‌های صحرایی در تمامی مناطق زلزله‌زده دایر شده است.

او همچنین گفت که تاکنون بیست هزار نفر از زیر آوار زنده بیرون کشیده شده‌اند و این وزارتخانه به زودی تصاویر جان‌باختگان مجهول الهویه را برای شناسایی آن‌ها از سوی نزدیکانشان منتشر خواهد شد.

اداره بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه ترکیه(آفاد) نیز اعلام کرد که وزارت خانواده و خدمات اجتماعی و هلال احمر 137 هزار و 973 چادر و یک میلیون و 507 هزار و 494 تخته پتو را به مناطق زلزله زده ارسال کرده‌اند و تا کنون 97 هزار و 973 چادر خانوادگی برپا شده است.

ترکیه سحرگاه روز دوشنبه شاهد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر بود. این زلزله بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها