وزیر آموزش و پرورش: همه مدارس کشور باز است

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فردا (دوشنبه) همه مهدهای کودک، دبستان‌ها و همه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور برای حضور دانش‌آموزان باز است.

وزیر آموزش و پرورش: همه مدارس کشور باز است

به گزارش مستقل آنلاین؛ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی‌ مدارس به دانش‌آموزان لطمه می‌زند، گفت: همه مدارس کشور از روز دوشنبه باز است.

به نوشته ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در گفت وگویی تلویزیونی اظهار داشت: این تصمیم برای همه استان‌های مختلف گرفته شده و به همین منظور با وزیر کشور و مدیران کل ادارات آموزش و پرورش استان‌ها در این زمینه صحبت‌هایی شده است.

وی تصریح کرد: فردا همه مهدهای کودک، دبستان‌ها و همه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور برای حضور دانش‌آموزان باز است.

نوری ادامه داد: در بحث کرونا اصرار داشتیم مدارس مانند دیگر کشورها باز باشد که اکنون با همکاری مردم، ‌رسانه‌ها و دانش‌آموزان و معلمان، مدارس با وجود وقفه زیاد باز شده اما متاسفانه آسیب زیادی داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اما امسال نیز به دلیل آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف گاز و به علت سرمای هوا نیز مدارس تعطیل شده که اینگونه تعطیلات را در گذشته نداشتیم و در واقع این نوع تعطیلی مدارس بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعطیلی مدارس به یادگیری دانش‌آموزان لطمه وارد می‌کند این موضوع باید پیگیری شود و به همین منظور رییس جمهور نیز دستور داد که مدارس دیگر تعطیل نباشد.

نوری با بیان اینکه شاخص‌های جهانی برای آلودگی هوا را مطالعه کردم به این صورت نیست که مدارس باید تعطیل شود، اظهار داشت: به همین منظور فردا مدارس در سراسر کشور باز است.

نوری ادامه داد: این اتفاقات برای جامعه آموزش و پرورش مطلوب نیست البته ممکن است در یک منطقه یا یکی از استان‌ها به دلیل مسدود بودن راه یا اتفاقات خاص یا نزولات جوی، بارش برف شدید یا لغزندگی مدارس تعطیل باشد.

وی افزود: بارها اعلام کردیم که مدارس باید آخرین مکانی باشد که تعطیل شود اما اکنون در کشور، مدارس به عنوان اولین مکان برای تعطیلی است.

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات جامانده دانش‌آموزان در نوبت اول نیز گفت: در بحث امتحانات برای تعداد امتحاناتی که از دانش‌آموزان باقی مانده، این مساله به شورای مدارس سپرده شده که نوبت دوم را شروع کنند و نوبت اول نیز همزمان با این دوره امتحانات برگزار شود.

وی اظهار داشت: معلمان آمادگی کامل برای جبران این کاستی‌ها در دروس دانش‌آموزان را دارند. باید این کاستی‌ها به واسطه تعطیلات جبران شود و نباید بیشتر شود

.نوری افزود: گرچه معلمان زحمت زیادی برای جبران این کاستی‌ها انجام می‌دهند اما این مشکل دانش‌آموزان در یاددهی و یادگیری به طور کامل حل نمی‌شود و انتقال یادگیری به صورت موثر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها