نه فقط دختران کم‌سن و سال نیستند بلکه زنان سن‌بالا نیز حجاب‌شان را برداشته‌اند!

در شرایط کنونی جامعه فقط دختران کم‌سن و سال نیستند که حجاب‌شان را برداشته‌اند بلکه زنان سن‌بالا را نیز میبینیم که حجاب ندارند.

نه فقط دختران کم‌سن و سال نیستند بلکه زنان سن‌بالا نیز حجاب‌شان را برداشته‌اند!

طی دو ماه اخیر، که اتفاقات زیادی در کشور رخ داد که شاید یکی از نمودهای آن افزایش خانم‌های بدون حجاب در سطح جامعه بود. پدیده‌ای که به نظر تبدیل به یک حرکت اعتراضی نیز شده و حالا بخشی از جامعه بنا به دلایلی از آن در مقابل برخی قوانین استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد پس از وقایع تلخ مرگ مهسا امینی؛ بخشی از سیاستگذاران در کشور به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نمی‌توان با برخوردهای قهری و گشت ارشادی بانوان را به داشتن حجاب مجاب کرد و باید یک طرحی نو در قبال این بخش از جامعه در انداخت. 

حسن نوروزی؛ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: موضوع بدحجابی بانوان که این روزها در جامعه با آن روبرو هستیم به ستاد امربه معروف و نهی‌از منکر ربط دارد و آنها باید با استفاده از پند، موعظه، نصیحت و آگاهی‌بخشی مانع از ترویج این حرکت شده و کسانی که بدحجاب هستند را ارشاد کنند.

وی با بیان اینکه هر کاری را با بگیر و بلند و شلاق نمیتوانیم حل کنیم افزود: تا به امروز به اصل ۸ قانون اساسی عمل نکردیم. در مجلس نهم که این قانون را تصویب کردیم ولی نتوانستیم به آن عمل کنیم، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید به میدان بیاید و مطمئن هستم در این صورت، ۹۰درصد بدحجابان به حرف‌ این ستاد گوش داده و ارشاد خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: مردم ایران مسلمان، پیرو قرآن و پیامبر و سنت اهل بیت هستند و بانوانی که بدحجاب یا به اصطلاح شل‌حجاب هستند اغفال نشدند بلکه نمیدانند این کار مخالفت آشکار با شرع اسلام است و آگاهی ندارند.

نوروزی در پاسخ به این پرسش دیده‌بان ایران مبنی بر اینکه در شرایط کنونی جامعه فقط دختران کم‌سن و سال نیستند که حجاب‌شان را برداشته‌اند بلکه زنان سن‌بالا را نیز میبینیم که حجاب ندارند آیا واقعا این افراد آگاهی ندارند؟ افزود: اگر آگاهی‌بخشی با شیوه درست و با نصیحت و پند باشد قطعا اکثریت این افراد قبول خواهند کرد و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با راه‌اندازی تشکیلات خود وارد عمل شود و با مذاکره و مفاهمه مانع از ترویج این پدیده در کشور شود، یقین دارم که این خانم‌ها قبول کرده و حجابشان را رعایت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها