جامعه حق دارد ناآرام و ناراضی باشد

آنچه که امروز با آن مواجهه هستیم جامعه ای ناآرام است که حق دارد و ناراضی است و در ناراضی بودنش حق دارد و آینده را روشن نمی بیند.

جامعه حق دارد ناآرام و ناراضی باشد

فاضلی، جامعه شناس: اکثر آدمهای تصمیم‌گیر از میانگین افراد درون جامعه پایین ترند! این وضعیت جامعه را به استیصال رسانده است

رویای توسعه دارد برباد می رود؛ جامعه احساس می کند که تمام ظرفیت هایش را دارد از دست می دهد.

انسان موجودی است که در سایه آینده زندگی می کند؛ ما همواره در سایه آینده زندگی می کنیم و اکثریت جامعه احساس می کند که این مدل از حکمرانی و این مسیری که داریم طی می کنیم آینده ای برایش بنا نمی کند.

این جامعه حق دارد ناآرام باشد. سال ٩٠ هم همین حرفها را می زدیم و عده ای می گفتند نه! آینده روشن است. از سال ٩٠ تا ١۴٠٠ اقتصاد ایران ٣٠ تا ٣۴ درصد سرانه درآمدش را از دست داده است. پیکره های آبی اش خشک شده، مهاجرتش افزایش پیدا کرده و شاخص های اقتصاد کلانش بدتر شده است. تورم ساختاری مزمنش تقریبا دو برابر شده. پس اگر این مسیر درست بود از ٩٠ تا ١۴٠٠ باید اتفاقی رخ می داد.

آنچه که امروز با آن مواجهه هستیم جامعه ای ناآرام است که حق دارد و ناراضی است و در ناراضی بودنش حق دارد و آینده را روشن نمی بیند و در روشن ندیدن آینده حق دارد چون زندگی اش نمایی از آینده ای مثبت ندارد./ جماران

حجم ویدیو: 9.73M | مدت زمان ویدیو: 00:04:18
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها