اپراتورها، هیچ نقشی در فیلترینگ ندارند

اپراتور ارتباطات، هیچ نقشی در فیلترینگ ندارد و پهنای باند اینترنت به صورت فیلتر شده برای توزیع به دست آن‌ها می‌رسد.

اپراتورها، هیچ نقشی در فیلترینگ ندارند

مدیرعامل شاتل از تبعیض در فیلترینگ اپراتورها خبر داد: شک‌برانگیز و مشکل‌ساز است

مدیرعامل شاتل در گفتگو با دیجیاتو از وجود تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای ثابت و همراه خبر داد.

احمدرضا نخجوانی در همین رابطه به دیجیاتو گفت: «ما از دیدگاه یک سرویس دهنده، با اعمال محدودیت در سرویس‌ها مشکل داریم و فیلترینگ‌های صورت گرفته، سطح نارضایتی کاربران را به شکل بسیار جدی افزایش داده. بخشی از شکایت کاربران به خاطر تبعیض در میزان سخت‌گیری و تفاوت فیلترینگ اپراتورهای ثابت با همراه است.»

نخجوانی گفت مردم اما این تبعیض در سیستم فیلترینگ را از چشم شرکت‌ها می‌بینند: «ما به عنوان اپراتور ارتباطات، هیچ نقشی در فیلترینگ نداریم و پهنای باند اینترنت به صورت فیلتر شده برای توزیع به دست ما می‌رسد. اما چون در لایه‌ی بالاتر، سیستم و مسیر فیلترینگ اپراتورها با هم متفاوت است، مردم از این موضوع بی اندازه گلایه دارند و این نابرابری را از چشم ما می‌بینند.

متاسفانه پی‌گیری ما با آقایان نیز راه به جایی نبرده است. طبیعتا ما آرزومندیم که رفع محدودیت برای همه صورت گیرد اما این تبعیض، شک برانگیز و مشکل ساز است.»

او در خصوص تاثیر مالی این موضوع روی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت گفت: «محدودیت‌های یک‌باره‌ای که در دسترسی مردم ایجاد شده، کاهش درآمدی ده‌ها درصدی را برای اپراتورها در پی داشته و ما را با چالش اقتصادی بی سابقه‌ای رو به رو ساخته است و دیر یا زود، برای ما و صنعت ارتباطات بحران برگشت ناپذیری ایجاد خواهد کرد.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها