چرا تعداد خودکشی نوجوانان در روزهای اخیر و همزمان با ناآرامی‌ها زیاد شده است؟

اگر روایت صدا و سیما و سایر رسانه های رسمی را بپذیریم و تمام مرگ های رخ داده اخیر که میفرمایند خودکشی بوده را به همین شکل باور کنیم قاعدتا چند سوال بسیار بزرگ پیش می‌آید؟

چرا تعداد خودکشی نوجوانان در روزهای اخیر و همزمان با ناآرامی‌ها زیاد شده است؟

⚠️فرضا روایت نظام از خودکشی نوجوانان صحیح باشد!

یاسر عرب

همانطور که در جریان هستید بنده در مورد جزئیات و مصادیق وقایع اخیر موضعی نداشتم. هم به این دلیل که به نظرم اصل بحران و اصل خواست مردم و اصل به حق بودن اعتراضات و اصل ناشنوایی حاکمیت واضح و روشن است و هم به این دلیل که در مورد مصادیق وقتی داده درست و اخبار دقیق وجود ندارد حداقل بنده نمیتوانم قضاوتی داشته باشم.

امروز در گروه خصوصی دوستانه ای که داریم یکی از دوستان گفت ارتباط برقرار کرده و پس از تحقیق حالا مطمئن است مورد دختر نوجوان اردبیلی خود کشی بوده... دوست دیگری هم به ایشان تاخت که (برادر من این چه حرفیه هرچی میشه شما برمیگردی میگی خودکشی. دیگه چند هزار بار باید ببینیم بساط دروغگویی و اعتراف‌گیری اجباری رو...)

به باور بنده اما حال اگر ما بیاییم در این مورد سمت روایت صدا و سیما و سایر رسانه های رسمی بایستیم و تمام مرگ های رخ داده اخیر که میفرمایند خودکشی بوده را به همین شکل باور کنیم قاعدتا چند سوال بسیار بزرگ پیش می‌آید؟

قبل از شروع این اعتراضات آمار خودکشی نوجوانان در کشور و کلان شهرها به تفکیک چه میزان بوده؟

آیا ما همواره در طول سال با چنین سیل خودکشی مواجه ایم؟

چرا تابحال این فاجعه اطلاع رسانی نشده و در موردش برنامه های مشخص پیشگیری ملی مدون و در بستر رسانه ای و در سطح کلان تولید نشده است؟

آیا این نوجوانان در ساختار تربیتی و نظام آموزشی و پرورشی و جمهوری اسلامی رشد نکرده اند؟ اگر چنین است چرا باید شاهد چنین حجمی از خودکشی باشیم؟ (که بخاطر شرایط ملتهب فعلی اخبارش به سرعت منتشر می‌شود)

متولی نوجوانان و اساسا امر نوجوانی در ساختار جمهوری اسلامی کجاست؟ چرا با وجود این میزان خودکشی مسئولین امر در سازمان های تربیتی، پرورشی، حمایتی، و... مورد مواخذه قرار نگرفته و نمیگیرند؟ قطعا امروز هم آنان باید پاسخگو باشند و هم کسی که ایشان را منصوب کرده است باید پاسخگو باشد.

اگر موارد اخیر نمونه هایی از نوجوانان کف خیابان هستند. چه کسی کشف کرده است که راه ارتباطی با چنین نوجوانان سرخورده و دلزده ای سرکوب و باتوم و گاز اشک آور و بازداشت و چک و لگد است؟ این رو‌ش احمقانه زندگی زاست یا گرد احساس مرگ و خشونت در مقابل آن را بیشتر می‌پراکند؟

این چند خط را در حاشیه سر و صداها نوشتم تا بگویم فرض راستی روایت رسانه های رسمی از علت فوت نوجوانان اخیر این تازه اول مطالبه ما و پاسخگویی مسئولین مرتبط در جایگاه متهم است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها