وزیر ورزش خبر داد:

سونامی ویلموتس؛ ۵/۵ میلیون یورو غرامت بعلاوه ساختمان فدراسیون و سه دانگ ساختمان پرسپولیس

وزیر ورزش و جوانان: آنچه در ماجرای ویلموتس مطرح می‌شود تنها نوک یک کوه بزرگ است که دیده می‌شود و من از آن به‌عنوان «سونامی ویلموتس» نام می‌برم. ۲ میلیون یورو به ویلموتس قبلا پرداخت شده، الان ۳.۳ میلیون یورو غرامت و ۱۰ درصد جریمه باید بدهیم. ساختمانِ ۱۲۰ میلیارد تومانیِ فدراسیون و سه دنگِ ساختمان پرسپولیس هم رفت. هنوز هزینه کادر فنی ویلموتس مانده و باید ۳۲ میلیارد تومان بابت بدهی مالیاتی او بپردازیم.

سونامی ویلموتس؛ ۵/۵ میلیون یورو غرامت بعلاوه ساختمان فدراسیون و سه دانگ ساختمان پرسپولیس

به گزارش فارس حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفتگویی درباره آخرین شرایط فدراسیون فوتبال و وضعیت تیم ملی در آستانه جام جهانی صحبت کرده است.

سجادی در این گفتگو به ماجرای پرونده ویلموتس اشاره کرد و توضیحاتی داد:

درمورد سرمربی قبلی تیم ملی باید بگویم که اخیراً گزارشی از سرپرست فدراسیون درخواست کردم تا در جریان جزئیات این موضوع قرار بگیرم.

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: گزارش را خواندم و متوجه شدم 2 میلیون یورو پرداخت شده است. رای هم 3 میلیون و 300 هزار یورو است و دو 5درصد هم دیرکرد است. 32 میلیارد تومان مالیات این قرارداد است. قراردادی که بسته می‌شود و پیش پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد چه اصولی دارد؟ گفته می‌شود از شستا کمک گرفته شده است که همه ما آن مجموعه را هم دوست داریم اما چرا ضمانت آن پولی که گرفته شده باید ساختمان فدراسیون فوتبال باشد؟

 

سجادی خاطرنشان کرد: در اسناد پرداختی فدراسیون 24 میلیارد تومان به یوروی 12 هزار تومان به شستا پرداخت شده که علاوه بر این، ساختمان هم به نام شستا شده است. سونامی ویلموتس در ورزش و فوتبال کشور باید حل شود و نباید ویلموتس دومی هم داشته باشیم. هرجا سهل‌انگاری کنیم بازهم شاهد این اتفاقات خواهیم بود. ما الان گرانی کالا را داریم اما دلیل این موضوع چیست؟ در فوتبال ما دست دلال‌ها باید کوتاه شود.

 

وی اظهار داشت: پرونده به دست ما رسیده است و رئیس جمهور هم تاکید زیادی به اجرای عدالت دارد. برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی، در حال مراقبت هستیم.

من 16 ماه در باشگاه سایپا بودم و با لیتبارسکی قرارداد امضا کردم. به دلایلی او تیم را ترک کرد. تا آن زمان هم به ندرت باشگاهی داشتیم که بتواند خسارت و ضرر و زیان از یک قرارداد بگیرد اما در آن سال سایپا گرفت.

ما در مرجع تصمیم‌گیری برای مسببان پرونده ویلموتس نیستیم و تنها می‌توانیم موضوع را پیگیری کنیم.

گویا 3 دنگ ساختمان باشگاه پرسپولیس هم به نام شستا شده است و ما در جریان این اتفاقات قرار داریم. ما به نمایندگی از مردم مدافع خواهیم بود و به صورت حقوقی موضوع را دنبال می‌کنیم. به مردم قول می‌دهم که در کنار فدراسیون فوتبال هستیم و دستورات ویژه رئیس جمهور و مخبر را اجرا خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها