افراد واکسن نزده؛ بیشترین فوتی های کرونا

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر بیشتر موارد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا، افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند، بنابراین لازم است عموم گروه های هدف، امسال حداقل یک دز واکسن یادآور را دریافت کنند.

افراد واکسن نزده؛ بیشترین فوتی های کرونا

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم نخستین آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این که  مهمترین عاملی  که به کمک آن می‌توان  با بیماری کرونا مقابله کرد واکسیناسیون است خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر موارد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا،  افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند، بنابراین لازم است  عموم گروه های هدف، امسال حداقل یک دز واکسن یادآور را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیمار مبتلا به کرونا حداقل به مدت یک هفته باید نسبت به قرنطینه خود اقدام کند، تصریح کرد: در صورت حضور بیمار مبتلا به کرونا در جامعه و بی توجهی به رعایت خود قرنطینگی، هر فرد می‌تواند ۱۸  نفر دیگر را به این بیماری مبتلا کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از سوی دیگر استفاده از ماسک مهم ترین نقش را در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد، تصریح کرد: توصیه می‌شود عموم مردم در اماکن عمومی، وسائط نقلیه عمومی، مترو، فضای سربسته و مجالس از ماسک استفاده کنند.

عین اللهی با بیان اینکه بسیاری از محدودیت‌ها با توجه به رنگ بندی شهرها، اعمال می‌شود و شهرهایی که به رنگ قرمز و نارنجی در می‌آیند، محدودیت‌های بیشتری نیز خواهند داشت، اظهار امیدواری کرد که با همکاری موثر عموم مردم بتوانیم از این مرحله از همه گیری کرونا، به زودی عبور کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی در جوار حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: جامعه پزشکی امتحان خود را در طول دوران انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس در عرصه های مختلف و  در میدان خدمت به مردم پس داده است و در این مسیر نیز جمع زیادی از ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دوران همه گیری کرونا نیز با ایثار و از خود گذشتگی ضمن خدمت به مردم بیش از ۳۰۰ مدافع سلامت به شهادت رسیدند و این برنامه، مجلس نمادینی  از گروه های مختلف پزشکی است که  با قرائت سوگندنامه از جوار حرم مطهر امام رضا(ع) و دانش آموختگی، برای خدمت مطلوب به مردم عهد می بندند.

عین اللهی گفت: خوشبختانه علوم پزشکی در کشورمان از پیشرفته ترین علوم محسوب می‌شود و یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه به شمار می‌آییم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح دارو یار اظهار کرد: برای اجرای این طرح ، حدود شش ماه، متخصصان و صاحب نظران توانمند عرصه داروی کشور در خصوص آن مطالعه و برنامه ریزی داشتند و در قالب این طرح بسته‌ای تهیه شده است تا بتوان ضمن بهبود کیفیت خدمت به مردم، هزینه‌های برخی از داروها را کنترل کرد.

وزیر بهداشت افزود: هدف این است که قیمت هیچ نوع دارویی برای افرادی که از بیمه استفاده می‌کنند افزایش پیدا نکند و پوشش بیمه‌ای داروها افزایش یابد و در برخی از موارد قیمت داروها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه این امر مستلزم آن است که همگان زیر پوشش بیمه قرار گیرند، اظهار کرد: خوشبختانه با مصوبه مجلس شورای اسلامی و اختصاص حدود شش هزار میلیارد تومان نزدیک شش میلیون نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفتند اما هنوز یک و نیم میلیون نفر نسبت به این امر اقدام نکرده‌اند که سه ماه فرصت داده شده است تا همه  به صورت رایگان زیر پوشش بیمه قرار گیرند./ برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها