جزئیات واریز ۳ یارانه و ۲ وام در خرداد 99 +مبلغ

قرار است دولت در خرداد ماه سه یارانه معیشتی، نقدی و کرونا را پرداخت کند، همچنین فرایند واریز وام مشاغل نیز از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود.

جزئیات واریز ۳ یارانه و ۲ وام در خرداد 99 +مبلغ

یارانه یا سوبسید شکلی از کمک مالی است که به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌شود؛ یا به عبارت دیگر یارانه اعطاء کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می‌شود جهت افزایش رفاه عمومی جامعه.

یارانه سود اقتصادی است که معمولاً دولت‌ها به تولیدکنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی کشورها پرداخت می‌کنند

در شرایطی که ویروس کرونا موجب شده که برخی از مشاغل متضرر شوند، دولت سیاست‌های حمایتی از اقشار مختلف و کسب‌وکارها را در پیش گرفته است.

به گزارش مستقل آنلاین : مقرر شده دولت در خرداد ماه سه یارانه و دو وام پرداخت کند که به این شرح است.

 

خبرداغ:عکسهای جنجالی محسن مسلمان و همسرش + عکس

 

اولین واریزی خرداد، وام مشاغل

به نظر می‌رسد طبق گقته ازوجی، مدیر کل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار اولین واریزی ماه پیش‌رو وام مشاغل باشد.

مبلغ این وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان به‌ازای هر فرد است و به صاحبان کسب‌وکار از ۱۳ رسته شغلی تعلق می‌گیرد؛ بازپرداخت آن از مهر ماه امسال آغاز می‌شود و تا دو سال ادامه دارد.

از آنجایی که شرط دریافت این وام بیمه داشتن است، براساس اظهارات ازوجی، قرار است کارفرمایان از این ۱۳ رسته شغلی که بیمه نیستند در چارچوب دیگری تسهیلات حمایتی کرونا را دریافت کنند که هنوز جزئیات آن اعلام نشده است.

بنابراین فرایند واریز وام مشاغل از ابتدای خرداد ماه برای کسانی که مدارک خود را تکمیل کنند آغاز می‌شود و احتمالا کارفرمایانی که بیمه نیستند نیز در این ماه تسهیلاتی دریافت کنند.

 

احتمال حذف از لیست یارانه‌بگیران معیشتی

در روز دهم خرداد ماه طبق روال پنج ماه اخیر، قرار است یارانه معیشتی واریز شود.

اما طبق گفته سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی در سال گذشته، در ماه‌های خرداد و آذر سال ۹۹ فرایند غربالگری و به‌روزسانی لیست یارانه بگیران انجام شود و ممکن است تعدادی از کسانی که در حال حاضر یارانه را دریافت می‌کنند از لیست حذف شوند.

تاکنون درباره حذف یا اضافه شدن به لیست یارانه‌بگیران معیشتی اطلاع‌رسانی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی شناسایی مشمولان اعلام نشده است.

 

واریز صد و سیزدهمین یارانه نقدی در این ماه

صد و سیزدهمین مرحله یارانه نقدی نیز در روز بیستم خرداد ماه به حساب ۲۴ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.

همچنین براساس مصوبات بودجه امسال، قرار است یارانه سه دهک بالای درآمدی از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی حذف شود.

با تداوم شیوع بیماری کرونا و متضرر شدن بخش‌های زیادی از اقتصاد کشور، به نظر می‌رسد حذف این سه دهک یا انجام نشود یا برای چند ماه دیگر نیز به تعویق بیافتد.

 

آخرین مرحله یارانه کرونا آخر خرداد پرداخت می‌شود

یارانه کرونا سومین یارانه پرداختی از سوی دولت به اقشار آسیب‌پذیر است که طبق روال چند ماه گذشته احتمالا در روزهای پایانی خرداد ماه واریز شود.

در نیمه اسفند ماه گذشته رئیس‌جمهور اعلام کرد که به سه میلیون نفر از اقشار آسیب‌دیده از کرونا مانند دستفروشان در چهار نوبت یارانه کرونا داده می‌شود که اولین مرحله آن دو روز قبل از نوروز پرداخت شد.

دومین نوبت آن نیز در روزهای پایانی فروردین ماه واریز شد و به نظر می‌رسد تا چهارشنبه هفته جاری نیز یارانه کرونا اردیبهشت ماه واریز شود.

یارانه کرونا به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

با پرداخت یارانه کرونا در خرداد ماه، پرونده آن بسته می‌شود.

 

وام یک میلیون تومانی کرونا به کجا رسید؟

در اردیبهشت ماه برای ۲۰ میلیون از ۲۴ میلیون خانوار یارانه بگیر وام یک میلیون تومانی کرونا واریز شد؛ اما درخواست دیگر متقاضیان به کجا رسید؟

طبق گفته سخنگو سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی منتظر این است که وزارت کار لیست جدیدی از متقاضیان وام کرونا ارسال کند تا این وام برای دیگر خانوارها نیز واریز شود.

حسین میرزایی سخنگو تسهیلات کرونا در آخرین گفتگو خود با تجارت‌نیوز در پاسخ به این سوال که آیا واریز وام کرونا تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد؟ پاسخ داد: واریز وام یک میلیون تومانی کرونا فعلا ادامه دارد.

بنابراین این احتمال وجود دارد که اگر واریزی‌ها تا چهارشنبه هفته جاری انجام نشود، به خرداد ماه موکول شود.

وی همچنین در روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه گفت: مرحله دوم وام کرونا که به سه گروه کارگری تعلق می‌گیرد، ظرف مدت ۱۰ روز واریز شود؛ امروز مهلت ۱۰ روزه به پایان می‌رسد ولی هنوز خبری مبنی بر واریز آن منتشر نشده است.

 

منبع:تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها