ماجرای ذرت های آلوده به کجا رسید؟

رئیس سازمان ملی استاندارد آخرین وضعیت امحاء ذرت‌ های آلوده را تشریح کرد.

ماجرای ذرت های آلوده به کجا رسید؟

پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد کشور، با اشاره به شایعه های منتشر شده در خصوص بازگشت ذرت‌های آلوده به بازارها و نگرانی های مردمی گفت: چند شرکت دانش بنیان پیشنهاد دادند که از این ذرت‌ها به گونه ای سالم استفاده خواهند کرد اما قرار نیست آنها بار دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

او  ادامه داد : رئیس جمهور دستور داده است که این ذرت ها منهدم و یا ارجاع داده شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در ادامه با بیان این‌که آبسوز کردن خودروها در دنیا اتفاق نیفتاده است، افزود : از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام کردیم که برای آبسوز کردن خودروها تأییدیه ای وجود ندارد، اگر این موضوع به صورت کار پژوهشی و اقدامی جدید بود بررسی می‌شد.

او اضافه کرد: باید این فرآیند پژوهشی را انجام می دادیم و تأییدیه های لازم را از مجموعه سازمان استاندارد اخذ می‌کردیم اما به این صورت رفتار نشده و این موضوع خاص مورد تأیید استاندارد های روز جهان نیست.

پیروزبخت با بیان این که حدود ۴۲ گواهی مشترک بین سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، گفت: کشورهایی مثل روسیه، ارمنستان و غیره از ما خواستار صدور گواهی و گرفتن سهم در بازار حلال شده‌اند.

او افزود: علی رغم این که گواهی صدور از سهم بازار حلال در دنیا را نداریم اما کالاهای زیادی را صادر می‌کنیم که در ذات حلال هستند.

برخورد جدی با نازل های سوخت

پیروزبخت گفت: پس از اتفاقات اخیر پیرامون سهمیه بندی بنزین، دو مسئله در دستور کار ما قرار گرفت، یکی از آنها کنترل نازل‌ های سوخت و بعدی جلوگیری از کاهش کیفیت سوخت بوده است.

او افزود: طی صدور بخشنامه ای به سراسر استان ها مقرر شد که پس از کنترل نازل‌های سوخت اگر هر نازلی دچار کم فروشی و مشکل باشد، با برخورد جدی مواجه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها