چگونگی بارش در فصل پاییز

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از بارش پراکنده در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: بنابر بولتن‌های هواشناسی طی چند روز آینده در سواحل غربی دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل احتمال رشد ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

چگونگی بارش در فصل پاییز

او با اشاره به اینکه تا پایان هفته جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، افزود: تا پایان هفته در غرب، شمال غرب و مرکز کشور افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی به کشاورزان توصیه می‌شود که باغات خود را با فاصله بیشتری آبیاری کنند، ضمن آنکه به منظور جلوگیری از سرمازدگی زودرس پاییزه از کود پتاسه استفاده کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: در مناطقی که انار کاری وجود دارد، کشاورزان جهت رنگ گیری بهتر و جلوگیری از ترکیدگی انار می‌توانند درختان انار را با نیترات پتاسیم محلول پاشی کنند، ضمن آنکه در مناطق چغندرکاری شمال غرب و غرب کشور دور آبیاری را کوتاه و از مصرف کود ازوته خودداری کنند تا عیار چغندر قند بهتر شود.

به گفته او، با توجه به اختلاف زیاد دمای شب و روز به گلخانه داران توصیه می‌شود که تهویه مناسب را در واحد‌های خود برقرار کنند تا آسیبی از این حیث به محصولشان وارد نشود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها