آمریکا به پایان کرونا نزدیک می‌شود

آمریکا به پایان کرونا نزدیک می‌شود

آمریکا به پایان کرونا نزدیک می‌شود

 

بر اساس اطلاعات رویترز،کرونا در آمریکا رو به پایان است.

 

نیویورک، 21 ژانویه (رویترز) - بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز از داده های بهداشت عمومی، موارد جدید ویروس کرونا در بخش هایی از ایالات متحده که بیشترین آسیب را از نوع اومیکرون که به سرعت در حال گسترش است، در حال کاهش است.  

 تجزیه و تحلیل هفته گذشته تا پنجشنبه در مقایسه با هفته قبل نشان داد که ابتلاهای COVID-19 در 19 ایالت به اضافه واشنگتن، دی سی و پورتوریکو کاهش یافته است.

 

 در شمال شرق، که شاهد برخی از بالاترین موارد ابتلا در طول آخرین افزایش بود، عفونت ها 40 درصد در هفته به هفته کاهش یافته است.

 

 وفا الصدر، استاد اپیدمیولوژی و پزشکی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، گفت: «مسلماً از نظر کاهش مبتلایان،مسیر اومیکرون برای ما نوید خوبی دارد.»

 

بر اساس آمار رویترز، با افزایش اومیکرون در برخی از مناطق دیگر کشور، این کاهش در سطح ملی کمتر بود، با موارد جدید گزارش شده در همان دوره زمانی 7 درصد کاهش یافت.

 

 در غرب میانه، موارد ابتلا در هفت روز گذشته نسبت به هفته قبل 11 درصد افزایش یافته و در جنوب 2 درصد افزایش یافته است، اگرچه این افزایش در هفته های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس این آمار، ایالت های غربی شاهد کاهش 3 درصدی در هفته به هفته در موارد عفونت های جدید بودند.

 در سطح ملی، موارد جدید به طور میانگین 738000 نفر در روز است که از اوج 805000 در 15 ژانویه کمتر است.

 مرگ و میرها که معمولاً حدود سه هفته از ابتلا به عفونت های جدید عقب می افتند و عمدتاً در بین افراد واکسینه نشده اتفاق می افتد، به طور متوسط ​​بیش از 2000 نفر در روز است که 50 درصد از ابتدای ماه افزایش یافته است. این بالاترین میانگین مرگ و میر ناشی از کووید-19 از پایان سپتامبر است، اما کمتر از رکورد 3300 جان از دست رفته در روز در ژانویه 2021 است.

 

 بر اساس آمار رویترز، بستری شدن در بیمارستان کووید، که همچنین یک شاخص عقب مانده است، در روز پنجشنبه رکورد 152,746 را ثبت کرد، اما در هفته گذشته نشانه هایی از تثبیت در حدود 150,000 نشان داده است.

 

 

 الصدر گفت: «ما باید بدانیم بارقه‌ای از امید وجود دارد، نور در انتهای تونل وجود دارد. "این نور بر اساس اینکه شما چه کسی هستید و کجا هستید نزدیکتر یا دورتر است."»

 

 بسیاری از سیستم‌های بیمارستانی در سراسر کشور هنوز برای مقابله با افزایش ناشی از Omicron در تلاش هستند. هفته گذشته، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کارکنان بهداشتی نظامی را به بیمارستان‌های شش ایالت آمریکا می‌فرستد تا به مبارزه با سیل موارد و کمبود کارکنان کمک کنند.

 

 دولت فدرال همچنین اخیراً شروع به دسترسی آمریکایی‌ها به آزمایش‌های خانگی COVID-19 رایگان کرده است و به زودی میلیون‌ها ماسک N95 را پس از انتقاد بایدن مبنی بر اینکه تلاش کافی فراتر از واکسن‌ها برای مبارزه با همه‌گیری انجام نداده است، در دسترس قرار خواهد داد.

 گسترش سریع اومیکرون در طول تعطیلات زمستانی بسیاری از آمریکایی ها را مجبور کرد تا با ورود ایالات متحده به سومین سال همه گیری خود، برنامه های بازگشت تدریجی به زندگی عادی را متوقف کنند.

 

 کلاس ها در برخی از مناطق مدرسه لغو یا به تعویق افتاد، رتبه معلمان و کارکنان به دلیل بیماری و الزامات ایمنی کاهش یافت. والدین خسته مجبور شدند مجموعه‌ای از خط‌مشی‌های مدرسه را برای کووید-۱۹ دنبال کنند، در حالی که برخی از دانش‌آموزان که در ساختمان‌های مدرسه احساس ناامنی می‌کردند، دست از کار کشیدند و خواستار تغییر به یادگیری از راه دور شدند. ادامه مطلب

 کسب‌وکارها برنامه‌های برگشت به دفتر خود را تغییر دادند یا به تعویق انداختند، در حالی که افزایش شدید مکان‌های تفریحی و رستوران‌ها را مجبور به تعطیلی موقت کرد.

 

 با این حال، کاهش اخیر موارد در ایالت‌های اول و سخت‌گیر مانند نیویورک و نیوجرسی تنها دلیل خوش‌بینی نیست.

 الصدر، استاد اپیدمیولوژی، به پیشرفت‌های مثبت در مبارزه کنونی با همه‌گیری اشاره کرد، از جمله اینکه Omicron ثابت کرده است که نسبت به نسخه‌های قبلی ویروس کرونا خفیف‌تر است، محافظت عالی از واکسن‌ها در برابر بیماری‌های شدید و پتانسیل واکسن‌های mRNA به سرعت با انواع جدید سازگار شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها