مستقل شرایط رهن و اجاره آپارتمان در پایتخت را بررسی کرد

قیمت رهن و اجاره آپارتمان های 50تا 150 متری در نقاط مختلف تهران +جدول

تعداد معاملات ملک در تیر ماه ۶۷درصد افت کرد/هزینه ساخت هر مترمربع آپارتمان به بالای ۳.۹ میلیون…

مستقل آنلاین/آزاده کاری - رهن و اجاره یک واحد آپارتمان 90 متری در قیطریه نیاز به پرداخت 150 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 7 میلیون تومان اجاره بها دارد.اجاره یک واحدآپارتمان 110 متری در نیاوران نیاز به 300 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 3 میلیون و 500 هزار تومان اجاره دارد.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان های 50تا 150 متری در نقاط مختلف تهران  +جدول

براساس آمار اتحادیه املاک از ابتدا تا 24 تیرماه ۱۳۹۸ فقط 4هزار و 636 فقره خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش نشان می‌دهد؛ هم‌چنین قیمت مسکن طی ۲۷ ماه گذشته ۲۰۵ درصد رشد داشته که هشت درصد بالاتر از قیمت روز دلار است.

به گزارش  مستقل آنلاین رسیدن میانگین قیمت مسکن شهر تهران به رقم بی‌سابقه‌ متری ۱۳.۳ میلیون تومان در خردادماه ۱۳۹۸ با افت بی‌سابقه معاملات در شش سال اخیر همراه شد. جدیدترین وضعیت بازار ملک که از سوی مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک ارایه شده از افت ۳۹ و ۶۷ درصدی قراردادهای خرید و فروش به ترتیب در کل کشور و شهر تهران در ۲۴ روز ابتدای تیرماه حکایت دارد. این مقدار افت معاملات تهران در ماه‌های غیر از فروردین، دست کم از سال ۱۳۹۲ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

افت 67 درصدی معاملات ملک در تیرماه 

طبق آمار اتحادیه املاک، در ۲۴ روز ابتدای تیرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۳ هزار و ۷۵۸ قرارداد خرید و فروش مسکن در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش یافته است. هم‌چنین در این مدت ۵۵ هزار و ۷۶۱ اجاره‌نامه منعقد شده که نسبت به ۲۴ روز ابتدای تیرماه سال گذشته ۴ درصد کمتر شده است.در شهر تهران اما روند نزولی خرید و فروش مسکن تشدید شده است. از یکم تا بیست و چهارم تیرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۶۳۶ قرارداد خرید و فروش ملک در تهران منعقد شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶۷ درصد افت نشان می‌دهد. در این مدت هم‌چنین ۱۴ هزار و ۴۴۹ اجاره‌نامه به امضا رسیده که از افت ۱۳ درصدی نسبت به ۲۴ روز ابتدای تیرماه سال گذشته حکایت دارد.

در ادامه قیمت رهن و اجاره آپارتمان ها ی 50 تا 150 متری در نقاط مختلف تهران مورد بررسی قرارگرفته است.

شمال پایتخت

برای رهن و اجاره یک واحد مسکونی 65 متری در محله زعفرانیه باید 90 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 6 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید. رهن و اجاره یک واحد آپارتمان 90 متری در قیطریه نیاز به پرداخت 150 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 7 میلیون تومان اجاره بها دارد.اجاره یک واحدآپارتمان 110 متری در نیاوران نیاز به 300 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 3 میلیون و 500 هزار تومان اجاره دارد.همچنین برای اجاره آپارتمان 92 متری در ولنجک باید 100 میلیون تومان رهن و ماهانه 8 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید.

غرب پایتخت

در غرب پایتخت میزان ودیعه ها نسبتبه شمال کمتر است اما میزان اجاره بها تفاوت چندانی با شمال شهر ندارد.  اگرچه در مناطقی مانند سعادت آباد، شهرک غرب و گیشا، رهن  و اجاره  یک واحد مسکونی به قیمت های شمال تهران بسیار نزدیک است و در مناطقی مانند ستارخان و پونک این میزان پایین تر است برای مثال برای رهن و اجاره  یک واحد آپارتمان 88 متری در سعادت اباد باید 150میلیون تومان ودیعه و ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره بپردازید.

اگر خواهان  یک واحد مسکونی 100 متری در منطقه شهرک غرب تهران هستید باید 120میلیون تومان ودیعه و ماهانه 3 میلیون تومان اجاره داشته باشید تا بتوانید برای یکسال در این منطقه سکونت کنید.قیمت رهن و اجاره  کامل واحد مسکونی 95متری در منطقه گیشا، 40میلیون تومام ودیعه به همرتاه ماهانه 5 میلیون تومان اجاره است .درصورتی که مایل به سکونت در یک واحد مسکونی 38متری در مرزداران هستید باید 50میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید و ماهانه 3 میلیون تومان اجاره بپردازید. همچنین برای رهن کامل یک واحد مسکونی 90متری در منطقه صادقیه باید 180 میلیون تومان داشته باشید .

مرکز پایتخت

رهن کامل واحدهای مسکونی در مناطق مرکزی پایتخت به دلیل وجود سازمان ها و ادارت دولتی وغیر دولتی ودانشگاه ها بالاست و به همین دلیل بسیاری از مستاجران تهرانی که از وضعیت مالی نسبتا مناسبی برخوردارند ترجیح می دهند در مناطق مرکزی ساکن شوند که دسترسی های مناسبی به مترو بی ار تی  دارد و مسیرهای تردد از این مناطق به دیگر محله های شهر تهران راحت است. برای در اختیار داشتن یک واحد مسکونی 130 متری در منطقه یوسف آباد به مدت یکسال باید100 میلیون تومان به صاحبخانه بدهید و علاوه بر آن هر ماه 3میلیون تومان به حساب او واریز کنید.

.اگر قصد رهن یک واحد 150متری در منطقه امیرآباد را دارید باید 100 میلیون تومان در چنته داشته باشید و ماهانه 6 میلیون اجاره بها پرداخت کنید.درصورتی که می‌خواهید یک واحد مسکونی 100متری در منطقه  جمالزاده شمالی را اجاره کنید باید 100 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید و ماهانه 2 میلیون و600 هزار تومان اجاره بپردازید.همچنین نرخ رهن و اجاره  یک واحد مسکونی 80متری در خیابان قائم مقام تهران، 100میلیون تومان ودیعه و ماهانه 3 میلیون تومان اجاره است.

شرق پایتخت

میزان اجاره بها در مناطق شرقی نسبت به غرب پایتخت  ارزان تر است و همین موضوع می‌تواند عامل استقبال مستاجران از این مناطق باشد. در مناطق شرقی می توانید واحدهایی را با اجاره ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان پیدا کنید موردی که در غرب پایتخت به سختی مشاهده می شود.

در صورتی که خواهان سکونت در منطقه مجیدیه تهران هستید باید برای یک واحد 65متری، 55 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار صاحب خانه قرار دهید و ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره بپردازید..یک واحد مسکونی 55متری در خیابان فرجام با قیمت  100 میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون و 400 هزار تومان اجاره داده می شود.برای در اختیار داشتن یک واحد مسکونی80متری در منطقه تهرانپارس باید 55  میلیون تومان ودیعه و ماهانه3 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید.اگر قصد رهن یک واحد 50 متری در خیابان جشنواره را دارید باید 100  میلیون تومان ودیعه و ماهانه 3 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید.

جنوب پایتخت

در مناطق جنوبی تهران، میزان اجاره بها گاه به زیر یک میلیون تومان نیز می رسد.برای مثال برای دراختیار داشتن یک واحد مسکونی 73 متری در منطقه خانی اباد  باید 30 میلیون تومان ودیعه را به مدت یکسال در اختیار صاحب ملک قرار دهید و ماهانه 900 هزار تومان اجاره پرداخت کنید..میزان ودیعه یک واحد مسکونی50 متری در منطقه  عبدل آباد تهران،16 میلیون تومان به همراه اجاره ماهانه 850هزار تومان است. ودیعه یک واحد مسکونی 50متری در خیابان مولوی  40 میلیون تومان به اضافه ماهانه 300 هزار تومان اجاره تعیین شده  است .همچنین برای یک واحدآپارتمان 70 متری در تهرانسر 70 میلیون تومان ودیعه و ماهانه یک میلیون و 800 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده است.

قیمت رهن کامل آپارتمان های 50تا 150 متر در نقاط مختلف تهران  (قیمت‌ها به میلیون تومان است)

جدول قیمت مسکن

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها