داروی کرونا رسما تایید و اعلام شد + جزئیات

سازمان دارو غذای امریکا استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان بیماری «کووید-۱۹» را تأیید کرده است.

داروی کرونا رسما تایید و اعلام شد + جزئیات

سازمان دارو و غذای امریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) استفاده از داروی «رمدسیویر» برای درمان «کووید-۱۹» (بیماری کرونا ویروس-۲۰۱۹) را تأیید کرد. شرکت داروسازی «گیلیاد» که سازنده این دارو با نام تجاری «وکلاری» است بامداد جمعه این خبر را اعلام کرده است. شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته این نخستین دارویی است که استفاده از آن برای درمان «کووید-۱۹» مورد تأیید قرار می‌گیرد.

شرکت گیلیاد در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «در ایالات متحده، داروی “وکلاری” برای بیماران بزرگسال و کودکان (افراد ۱۲ سال و بالا، با وزن حداقل ۴۰ کیلوگرم) نیازمند بستری مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «وکلاری باید صرفاً در بیمارستان یا در محیط‌های درمانی که قادر به ارائه مراقبت‌های ویژه در مقایسه با مراقبت‌های سرپایی هستند مورد استفاده قرار گیرد.»

چند ماه قبل، نتایج مطالعه‌ای که با حمایت مالی سازمان جهانی بهداشت انجام شده بود نشان داد رمدسیویر کمکی به زنده ماندن یا حتی بهبودی سریعتر مبتلایان نمی‌کند. با وجود این، نتایج حاصل‌شده در مطالعه‌ای که در امریکا انجام شده بود نشان می‌داد که این دارو زمان بهودی برای برخی از بیماران کوتاه می‌کند.

چند ماه پیش منابع خبری گزارش داده بودند امریکا ۵۰۰ هزار دوز از این دارو که معادل کل تولید پیش‌بینی‌شده شرکت گیلیاد برای ماه جولای و ۹۰ درصد از ظرفیت تولید آن برای ماه‌های اوت و سپتامبر است را خریداری کرده است.

«الکس آزار»، وزیر بهداشت امریکا گفته بود که واشنگتن به «توافقی شگفت‌آور» دست پیدا کرده تا اطمینان حاصل کند مردم این کشور به داروی مبارزه با کرونا دسترسی خواهند داشت.

رسانه‌ها در آن زمان نوشتند این موضع‌گیری چهره جدیدی از سیاست موسوم به «اول امریکا» که شعار انتخاباتی دونالد ترامپ بوده را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

دولت ترامپ پیش از این با اعمال فشار روی شرکت فرانسوی «سانوفی» و شرکت آلمانی CureVac از آنها خواسته بود امریکا را در اولویت مشتری‌های واکسن بالقوه‌ای که تولید خواهد شد قرار دهند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد

 

منبع : اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها