شغل جدید هیلاری‌کلینتون در ایرلند

یک دانشگاه پیشرو در ایرلند شمالی، پنجشنبه وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده هیلاری کلینتون را به عنوان رئیس جدید خود برگزید و از وی به عنوان «رهبر شناخته‌شده بین‌المللی و الهام‌بخش» تقدیر کرد.

شغل جدید هیلاری‌کلینتون در ایرلند

دانشگاه کوئینز یونیورسیتی بلفاست (دانشگاه ملکه بلفاست) اظهار داشت کلینتون که در سال ۲۰۱۸ دکترای افتخاری از این دانشگاه دریافت کرده‌است، نخستین زنی خواهد بود که به عنوان رئیس دانشگاه خدمت می‌کند.

«استفان برینتر» رئیس انجمن سنا دانشگاه در بیانیه‌ای در مورد انتصاب پنج ساله کلینتون گفت: کلینتون در سِمت وزیر امور خارجه سهم قابل توجهی در ایرلند شمالی داشته است و به عنوان یک رهبر شناخته شده بین المللی، یک مدافع فوق العاده برای دانشگاه و الگویی الهام بخش برای جامعه خواهد بود.

این دانشگاه اظهار داشت کلینتون مدتهاست در ایرلند شمالی به صلح، ثبات و پیشرفت اقتصادی تعهد داشته است.

وی افزود کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه برای توسعه اقتصادی در جهت حمایت از ظهور یک ایرلند قوی و رقابتی متمرکز شده‌بود و در دوره‌ای که وی بانوی اول (ایالات متحده آمریکا) بود نقش به‌سزایی در روند صلح در ایرلند شمالی داشت.

کلینتون ۷۲ ساله همسر رئیس جمهور پیشین ایالات متحده بیل کلینتون است و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ کاندیدای حزب دموکرات بود که در آن از دونالد ترامپ نماینده جمهوری خواهان شکست‌خورد.

دانشگاه کوئینز بلفاست دانشگاهی دولتی در شهر بلفاست، ایرلند شمالی است. این دانشگاه به دستور ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۴۹ میلادی به عنوان کالج کوئینز بلفاست شروع به کار کرد. اما سابقه‌اش به سال ۱۸۱۰ میلادی مؤسسه آکادمیک بلفاست بر می‌گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها